وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از خوابگاه دانشجویی امام علی (ع) در جمع خبرنگاران گفت:ا هرگونه تخلف در زمینه پیوند عضو به شدت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ دکتر سیدحسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان جمع دانشجویان و صرف افطار، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی مسلمان ما علاقمند به سرنوشت کشور و دلسوز حقوق مردم هستند و پرسش های دانشجویان که حاکی از علاقه مندی آنها به کشور و رعایت حقوق و منافع مردم است، لذت بخش است.

طرح دو فوریتی مجلس در خصوص برگزاری آزمون رزیدنتی

وزیر بهداشت همچنین در خصوص آزمون رزیدنتی گفت: یکی از سخت ترین آزمون ها برای ارتقاء پزشکان عمومی به دوره تخصصی آزمون رزیدنتی است و همیشه این آزمون حاشیه داشت اما خوشبختانه امسال تنها سالی بود که این آزمون بدون حاشیه و التهاب برگزار شد.


حمایت و ابراز رضایت همه مسئولان نظام از اجرای طرح تحول نظام سلامت
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت راضی هستید؟ با بیان این که در این خصوص رضایت مردم شرط است، گفت: رضایت ما هم در این خصوص نسبی است، هنوز اشکالاتی در اجرای این طرح وجود دارد که باید به تدریج حل شود.

وی در توضیح گفت: برخی از این مشکلات مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه در اختیار سایر سازمان ها و نهادها از جمله بیمه هاست که ما انتظار همراهی بیشتری داریم و امیدواریم که به تدریج و تا آخر سال بتوانیم در اجرای موفق تر این طرح و رضایتمندی مردم انجام وظیفه نماییم.

وزیر بهداشت در عین حال به توجه ویژه دولت و شخص رییس جمهور به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: همه مسئولان نظام اعم از مراجع، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران، ائمه جماعت از طرح تحول نظام سلامت که به نوعی در راستای کاهش آلام رنج بیماری و کمک به مردم است، حمایت و ابراز رضایت می کنند که خود این باعث دلگرمی همکاران ما در اجرای هرچه بهتر این طرح است.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود شایعاتی مبنی بر پیوند کلیه ایرانی به اتباع بیگانه، گفت: برای اولین بار وزارت بهداشت اقدام به ایجاد و شکل گیری شورای عالی پیوند در عالی ترین سطح در کشور کرده است که اولین جلسه این شورا با حضور اساتید و صاحبنظران پیوند برگزار شد و تصمیمات خوبی در آن گرفته شده است.

دفاع از حقوق بیماران، مهم ترین هدف شورای عالی پیوند


وی همچنین گفت: هدف از تشکیل شورای عالی پیوند دفاع از حقوق مردم و حقوق بیماران ایرانی است و در عین حال این شورا در پی ارتقاء فن آوری پیوند در کشور و در منطقه خاورمیانه است. در حال حاضر انجام پیوند ریه، قلب، لوزالمعده، کبد، روده و چشم که از اعمال جراحی مهم دنیا تلقی می شوند، در کشور ما حتی قابل مقایسه با برخی از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی نیست و نباید با ایجاد حاشیه، موفقیت های کشورمان در این زمینه تحت الشعاع قرار گیرد.

با هرگونه تخلف در زمینه پیوند عضو به شدت برخورد خواهیم کرد

وزیر بهداشت در عین حال تصریح کرد: البته در مورد هرگونه تخلف در این زمینه، مدعی اصلی وزارت بهداشت است و در این خصوص یکی از بخش هایی که مرتکب تخلف شده بود تعطیل کردیم و یک پزشک را از ادامه فعالیت حرفه ای خود محروم و پرونده اش را به قوه قضائیه داده ایم. با همه کسانی که در زمینه پیوند عضو مرتکب تخلف شوند و خلاف قانون انجام دهند، به شدت برخورد خواهد شد.همچنین تصمیم گیری در مورد پیوند عضو ایرانی به بیگانه و به خصوص پیوندهای خیلی خاص و مسلمانانی که نیازمند و خاص هستند در دستور کار جلسه بعدی شورایعالی پیوند قرار دارد.

وی با اشاره به طولانی بودن لیست انتظار پیوند اعضا در ایران و سایر کشورهای جهان گفت: در ایران تنها در مورد کمتر از یک پنجم از مجموع 25 هزار مورد لیست انتظار پیوند، عمل پیوند صورت می گیرد بنابراین یکی از مهم ترین اهداف شورایعالی پیوند، تلاش و فرهنگسازی برای افزایش پیوند از افراد مرگ مغزی شده است تا بتوانیم لیست انتظار پیوند را به حداقل برسانیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته از مجتمع خوابگاه دانشجویی امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران بازدید کرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =