فارس نوشت:

رئیس کمیسیون انرژی گفت: با توجه به اینکه بر اساس اسناد محکمی، از برداشت ۴ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی باخبر شده‌ایم، برای روشن شدن واقعیت و اطلاع افکار عمومی سؤال از وزیر اقتصاد را در این رابطه تقدیم هیأت رئیسه کرده‌ایم.
سید مسعود میرکاظمی درباره اظهارات اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر صادر نشدن هیچ مجوزی در دولت و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: با توجه به اینکه بر اساس اسناد و مدارک محکمی از برداشت 4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی با خبر شده‌ایم برای روشن شدن واقعیت و اطلاع افکار عمومی سؤال از وزیر اقتصاد را در این رابطه تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ایم.

او گفت: طبق روال مجلس این سؤال پس از تقدیم به هیئت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع و در آن بررسی شده و پس از در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد تا افکار عمومی در جریان واقعیت قرار بگیرد.

میرکاظمی هفته گذشته از برداشت بدون مجوز 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی برای استفاده در هزینه‌های جاری خبر داده و گفته بود 2.6 میلیارد دلار از این رقم به شکل مستقیم تبدیل به ریال شده است. میرکاظمی این اقدام را مصداق بارز بی‌انضباطی مالی در سالی که معاون رئیس‌جمهور سال انضباط مالی خوانده بود دانسته و نسبت به اثرات تورم‌زای چنین اقداماتی هشدار داده بود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    آخه آدم نااهل 8سال هرچه برداشت خواستید کردید ، حالا سند سند میکنی ، خدا عاقبت این مردم را از شر شما ختم بخیر کند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    دولت تدبیر و امید
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    استاد شما خودت 4 سال وزیر بازرگانی در دولت قبل بودی. چرا اون موقع انقد پیگیر حقوق ملت نبودی؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    1 0
    دولت خودتون که پول برميداشت اشکال نداشت اينها که ميراث دار بدبختي هاي به جا مونده از شما هستند اشکال داره؟ لطفا بساط بگم بگم رو جمع کنيد.
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    عزيزم زمان "اسنادش موجوده" تموم شد
  • araz A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    1 1
    با عرض سلام و خسته نباشید بسیاری از خانوار ها بدلیل ابهام در بند 6 ثبت نام یارانه ها بجای ثبت میانگین میزان درآمد خانواده، مجموع درآمد خانواده را در فرم مربوطه اعلام نموده اند و نگران این موضوع می باشند که یارانه ای برای آنها تعلق نگیرد. لذا از شما خواهش داریم امکان اصلاح اطلاعات وارد شده را از سازمان هدفمندی یارانه ها پیگیر باشید باتشکر