بیماری مسی البته هیچ ربطی به بازیکن بزرگ و استثنایی فوتبال ندارد بلکه به بی نظم هایی ربط دارد که نمیتوانند از زباله هایشان دل بکنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،آلمانی‌ها به آن‌ها "مسی" (Messie) می‌گویند که ریشه در واژه انگلیسی "mess" دارد که به معنی بی‌نظم و انضباط است. انگلیسی‌زبان‌ها از عبارت "Compulsive Hoarding" به معنی "جمع کردن بدون اختیار و با اجبار" استفاده می‌کنند. در ایران فعلا اسمی برای این افراد وجود ندارد و در گزارش‌ها از کسانی صحبت می‌شود که "عاشق زباله" هستند.

افراد دارای "سندروم مسی" دارای مشکل "عدم سازماندهی" هستند و از اختلال روانی در "ارزش‌گذاری" رنج می‌برند. انسان‌ها معمولا تشخیص می‌دهند که چه کالا و اجناسی بعد از مصرف دیگر ارزشی برایشان ندارد و آن را "دور می‌اندازند" که به آن زباله گفته می‌شود. افراد دارای "سندروم مسی" از این توانایی عاجز هستند و زباله‌ها را نزد خود نگه می‌دارند.

واژه مسی، ابداع و برگرفته از جزوه‌ای است که توسط یک معلم آمریکایی بنام ساندرا فلتون تهیه شده که خود نیز از این بیماری رنج می‌برد. او در این جزوه برای رهایی از "رفتار مسی‌گونه" راه‌حل‌هایی را ارایه داده است. ساندرا فلتون همچنین در سال ۱۹۸۰ اولین گروه "هم‌یاری" را تشکیل داد که در این‌جا برای اولین بار نظر رسانه‌های عمومی به این مشکل روانی جلب و گزارش‌هایی در این زمینه ارائه شدند.
فراد دارای "سندروم مسی" مشکلات دیگری هم دارند. آن‌ها نمی‌توانند برای کارهای خود "اولویت" قائل شوند و امورات سازماندهی و اجرایی زندگی روزمره این افراد هدفمند نیست و غالبا مخدوش است.
اگرچه افراد دارای "سندروم مسی" از وضعیت بی‌نظم و انضباط محل سکونت خود شرمگین هستند، اما قدرت بیماری بیشتر از شرم است و نهایتا این بیماری آنها را به زندگی در تنهایی و عزلت می‌کشاند.

زباله

پزشکان دریافته‌اند افرادی که دارای "سندروم مسی" هستند معمولا دارای بیماری‌های جانبی جسمی دیگری همچون ضعف بینایی، دیابت نوع دوم، ضعف جسمی و مشکل راه رفتن نیز هستند.

تحقیقات نشان می‌دهند که افراد دارای "سندروم مسی" در زندگی کمتر محبت دیده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند چیزی را جمع‌آوری و نگهداری کنند که نسبت به آن احساس خوبی دارند و به هیچ وجه حاضر نیستند آن چیز را به عنوان زباله دور بیاندازند. ترس از ازدست دادن "آن احساس خوب" در این افراد بسیار قوی است.
"سندروم مسی" می‌تواند در عین حال حاصل یک "حادثه ناگوار" و "زخم روحی" در زندگی یک فرد باشد. زخمی که علاج نیافته و تسلی آن به خطا رفته است.

در مواردی دیده شده که افراد مبتلا به "سندروم مسی" در بیرون و به ظاهر دارای رفتاری معمولی و حتی به لحاظ شخصیتی دارای ویژگی "کمال‌گرا" و "وسواسی" هستند که در تضاد با این سندروم است.
وضعیت افراد مبتلا به "سندروم مسی" هنگامی افشا می‌شود که با شکایت همسایگان به‌خاطر بوی تعفن ناشی از زباله ماموران شهرداری درب منزل را بگشایند.

زباله

سه سال پیش رسانه‌های ایرانی از وضعیت پیرزن ۶۱ ساله‌ای گزارش دادند که "عاشق زباله" است. حالا گزارش دیگری از بازداشت مرد "عاشق زباله" در مهر شهر کرج منتشر شده است که با شکایت همسایه‌ها دستگیر و روانه کلانتری شده است. او دو سال پیش نیز بازداشت و به شش ماه زندان محکوم شده بود. اما پس از آزادی ماجرا دوباره تکرار شد.

منبع : دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    35 1
    چرا بازداشت؟؟ بابا طرف بیماره، بیمار رو که کلانتری نمیبرن
  • بینا A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    32 1
    با پخش این گزارش اکثر مردم متوجه بیمار بودن این فرد شدند.ولی تاسف بار این بود که با گزارش کاملا تمسخر آمیز بود و بدتر از آن دستگیری و زندان یک بیمار
  • رضا A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    9 0
    من اینو از دویچه وله خوندم چرا نوشته به گزارش خبر آنلاین؟ داشتیم؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      8 0
      پایین مطلب لینک داده دویچه وله عزیز
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    14 0
    زندان دیگه واسه چی