مهر نوشت:

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تمرکز جمعیتی و وجود مراکز سیاسی، اداری در تهران مستلزم این موضوع است که توجه ویژه بر حفظ امنیت جانی شهروندان تهرانی اندیشیده شود و در سطح کشور نیز تمهیدات لازم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار گیرد.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره دستور کار امروز کمیسیون شوراها گفت: آسایش و امنیت امروز ما مرهون رشادت ایثارگران و زحمات و صبوری مادران عزیز شهدا و ایثارگران است و باید سلوک و رفتار این بزرگان سرمشقی برای همه ما باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به آمار بالای حوادث و سوانح طبیعی در کشور گفت: ایران کشوری است که بر روی کمربند شمالی زلزله قرار گرفته و ریسک وقوع خطر در آن بالاست و همین مسائل این موضوع را می‌طلبد که تمام دستگاه‌های امدادی همواره در آماده‌باش کامل باشند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تهران را با توجه تراکم جمعیتی و وجود سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در آن از نظر وقوع بحران بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: تمرکز جمعیتی و وجود مراکز سیاسی، اداری در تهران مستلزم این موضوع است که تمهید ویژه بر حفظ امنیت جانی شهروندان تهرانی اندیشیده شده و در سطح کشور نیز تمهیدات لازم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار گیرد.

خجسته با تقدیر از نحوه امدادرسانی توسط سازمان امداد و نجات و هلال احمر در مواقع بحران گفت: با حضور دکتر کولیوند در مدیریت سازمان امداد و نجات اقدامات ارزشمندی در واکنش به حوادث و ارتقای سطح این سازمان به وقوع پیوسته است که امیدواریم این روند رو به رشد کماکان ادامه داشته باشد.

در ابتدای جلسه گزارش تخصصی از نحوه بروز زلزله توسط پرفسور امینی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه در حوزه زلزله و راهکارهای پیشگیری از آن و کاهش صدمات جانی ارائه شد و در ادامه نیز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به مدیریت سوانح و حوادث در ایام نوروز، گزارشی از فعالیت این سازمان در سطح کشور ارایه دادند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =