ایرنا نوشت: عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از گرایش سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا کشور خبر داد و گفت: این تمایل پس از آغاز اجرایی شدن برجام ایجاد شده است.

'خسرو سلجوقی' در سمینار تجربه ناب که اخیرا در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، تصریح کرد: بازار حدود 80 میلیونی ایران انگیزه لازم را برای سرمایه گذری خارجی در بخش های متخلف از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم آورده است.


وی همچنین به ابراز علاقمندی نیروهای متخصص ایرانی خارج از کشور برای فعالیت در این حوزه اشاره کرد و گفت: فضا برای این افراد فراهم شده است و تعدادی از آنها به کشور برگشتند تا در حوزه اینترنت اشیا فعالیت کنند.
سلجوقی اظهار داشت: فناوری IOT در دنیا هم نوپا است و به همین دلیل با برنامه ریزی مناسب می توانیم به موفقیت های بزرگی در این زمینه دست یابیم.


وی از اجرای طرح تحقیقاتی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: پژوهشگران در حال تحقیق در این خصوص هستند و نتیجه این پژوهش ها نقشه راه اینترنت اشیا در کشور را مشخص می کند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران توسعه فناوری را فرصتی مغتنم برای ایحاد کسب و کارهای جدید نوآورانه دانست و گفت: در حال حاضر 15 مرکز شتابدهنده ، 178 مرکز رشد ، 37 پارک علمی ، 9 شهرک علم و فناوری در کشور وجود دارد و پنج کریدور علم و فناوری نیز به تصوبب رسیده است.


سلجوقی ادامه داد: تکامل فناوری پیشرفته از جمله گوشی های همراه و توسعه رایانش ابری، شرایط را برای ایجاد کسب و کارهای جدید نوآورانه در کشور فراهم آورده است.
وی به فرصت های داخلی برای ایجاد کسب و کار اشاره کرد و گفت: حوزه فاوا، فرهنگ ایرانی، تولید محتوای بومی با تمرکز بر خط و زبان فارسی و تولید داده های مکان محور از جمله فرصت های داخلی برای ایجاد کسب و کار است.


عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: برآورد اشتغال نیروی انسانی دنیا در سال 2045 میلادی نشان می دهد که سه درصد اشتغال در رشته کشاورزی، چهار درصد در حوزه صنعت و بقیه در حوزه خدمات است.
سلجوقی فرصت شناسی و فرصت سازی، خلاقیت و نوآوری، خطرپذیری و داشتن برنامه کسب و کار را از ویژگی های کارآفرینی اعلام و تاکید کرد: خلاقیت و نوآوری با شعار محقق نمی شود و نیاز به برنامه ریزی و تدابیر لازم دارد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =