ناامیدی مفرط؛ کسی نمی‌تواند بگوید قطعه بوئینگ پیدا شده، مربوط به پرواز گمشده مالزی است

ظاهرا قرار نیست امیدها برای پیدا شدن سرنخی از سرنوشت بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی، پررنگ شود؛ شرکت اسپانیایی سازنده بال هواپیمای بوئینگ گفته که نمی تواند بگوید قطعه پیدا شده متعلق هواپیمای گم شده است.

سال پیش بود که یک هواپیما بوئینگ از پرواز ام اچ 370 مالزی که 239 نفر سر نشین داشت گم شد و حدود 1 ماه پیش نیز قطعه ای در اقیانوس هند و ساحل رئونیون فرانسه پیدا شد. پس از تحقیقات اولیه، گفته شده این قطعه بال بوئینگ 777 است؛ مشابه همان هواپیمایی که گم شد، اما آیا این بال مربوط به همان هواپیما گم شده است یا بوئینگی دیگر؟ پاسخ ظاهرا غیر ممکن است.

چند هفته پیش نخست وزیر مالزی اعلام کرد که این بال هواپیما قطعا مربوط به پرواز ام اچ 370 است با این حال محققان فرانسوی نیز در آن زمان اعلام کردند که باید عدد روی قطعه را به شرکت اسپانیایی  که آن را تولید کرده بفرستند ، تا بفهمند این قطعه مربوط به ام اچ 370 هست یا نه.

الان یک منبع فرانسوی نزدیک به سی ان ان گفته که شرکت اسپانیایی نمی تواند با قطعیت اعلام کند که قطعه پیدا شده در جزیره رئونیون مربوط به کدام هواپیماست.

محققان فرانسوی امیدوار بودند عددی که روی این قطعه است را با اطلاعاتی که در این شرکت اسپانیایی است مقایسه کنند تا به جواب سوالشان برسند اما الان به نظر می رسد این کار غیر ممکن است.

این اتفاق نشان نمی دهد که قطعه مربوط به پرواز ام اچ 370 نیست اما نشان می دهد که هنوز کسی به پاسخی قطعی نرسیده است.

17 اسفند سال 1392 بود که این هواپیما کوالالامپور را به قصد پکن ترک کرد و ساعت 1:19 بامداد از برج مراقبت با این هواپیما ارتباط برقرار کردند اما چندی بعد وقتی هواپیما بین ویتنام و مالزی بود از رادار خارج شد.

مقامات مالزی می گویند چندی پس اینکه این هواپیما از رادار خارج آن را در رادار ارتش دیدند که تغییر جهت داده است اما ساعت 2:14 نیمه شب هواپیما از رادار ارتش نیز خارج شد.

منبع: سی ان ان / 31 آگوست 2015

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =