روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

موج خوش‌بینی به نتیجه مذاکرات هسته‌ای سبب شد تا بازار سهام برای دومین هفته متوالی با رشد 2 درصدی همراه شود. در این شرایط، با فرض آنکه دیپلمات‌های کشور به توافق نهایی دست پیدا می‌کنند، آینده بازار سهام را در سه مرحله بررسی کرده است. در نخستین فاز، امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به رشد سودآوری شرکت‌ها احیا می‌شود و در نتیجه نسبت قیمت به درآمد (P/ E) مورد انتظار سهامداران افزایش می‌یابد که رشد دسته‌جمعی نمادهای فعال در این بازار را رقم خواهد زد.

دومین مرحله، مربوط به بهبود عملکرد صنایعی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از لغو تحریم‌ها اثر می‌پذیرند. در این میان، برخی گروه‌ها مثل خودرو، لیزینگ، بانک، پیمانکاران و حمل و نقل قرار دارند. بررسی  از ریسک سیستماتیک (ضریب بتا) گروه‌های مختلف بورسی نیز بر این موضوع تاکید می‌کند. به این ترتیب، گروه‌های یادشده ریسک بیشتری در مقایسه با کلیت بازار دارند که این امر می‌تواند هم در صورت توافق و هم عدم توافق نمود پیدا کند.

در مرحله پایانی نیز انتظار می‌رود به دنبال بهبود فضای اقتصادی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، سایر گروه‌های صنعتی در یک بازه میان‌مدت تا بلندمدت با افزایش سودآوری همراه شوند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =