وقوع 8 مورد غرق‌شدگی در زاینده رود/5 نفر نجات یافتند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: از زمان جاری شدن آب در بستر زاینده رود و بعد از ایام نوروز تا کنون 8 مورد غرق شدگی به سازمان آتش نشانی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از مهر، بهزاد بزرگزاد اظهار داشت: از حوادث غرق شدگی که از ابتدای امسال تاکنون به سازمان آتش نشانی اعلام شده است ۳ مورد منجر به فوت شد و ۵ مورد نجات یافته اند.

وی بیان داشت: از زمان جاری شدن آب بر بستر رودخانه زاینده رود اکیپ های مختلفی از گروه غواصان را در ایستگاه های آتش نشانی نزدیک رودخانه فعال کردیم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه با سرعت عمل بالاتر اقدام به نجات افراد کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در زمان جاری شدن آب بر بستر رودخانه با توجه به خطر غرق شدگی که وجود دارد نیاز به مراقبت های ویژه ای است که این امر برای گروه های خاصی از جمله کودکان ۳ تا ۷ سال و نوجوانان و جوانان بیشتر احساس می شود.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید آگاهی لازم را داشته باشند که در مجاورت و همجواری رودخانه به هنگام تفریح احتیاط را مبنا قرار دهند و از قدم گذاشتن بر عرض رودخانه با این تفکر که کم عمق است و سرعت آب زیاد نیست، خودداری کنند، ادامه داد: فضا و شرایط رودخانه مشخص نیست و برخی از نقاط عمیق و گود و برخی از کم عمق و مسطح است.

بزرگزاد بیان داشت: با توجه به جاری بودن آب بر بستر رودخانه نقاط کم عمق و عمیق آن مشخص نیست و با توجه به گرداب های زیر آبی که وجود دارد احتمال اینکه فرد به سمت آب کشیده شده و سبب غرق شدگی وی شود، وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است خانواده ها و جوانان از استخر برای شنا استفاده کنند، اعلام کرد: تنها ۴ دقیقه زمان برای نجات فرد گرفتار یا غرق شده در آب وجود دارد که به طور مثال در حادثه ای که روز یکشنبه در نزدیکی پل مارنان رخ داد موفق به نجات دو نفر شدیم چراکه اطلاع رسانی به موقع صورت گرفته بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ما نمی توانیم هر ۵۰ متر یک گروه غواص بگذاریم اما اطلاع رسانی شفاف از طریق تابلوها در طول مسیر رودخانه شده است ،گفت: با این وجود در زمان باز بودن آب در بستر رودخانه در قسمت هایی نیز از کمک نیروی انتظامی استفاده شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =