حادثه‌ای که ختم به خیر شد/لزوم حمایت معنوی از سرمایه‌گذاران

استانها > اصفهان- اتفاقی که در مجموعه سیتی سنتر اصفهان رخ داد حادثه ای بود که ختم به خیر شد و خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان به نقل از مهر، سوم خرداد ماه سال جاری در مجموعه سیتی سنتر اصفهان اتفاقی رخ داد که ختم به خیر شد و تلفات جانی به همراه نداشت اما به گفته مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در این حادثه هشت نفر دچار حادثه شدند.

اما دلیل وقوع این حادثه و اینکه چرا لوله های آب پارکینگ این مجموعه به ناگاه از جای خود خارج شدند،موضوعی است که در حال بررسی است و نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که گرچه به گفته مسئولین همین مجموعه این بار این مسئله به شکل معجزه آسایی به خیر گذشت اما قرار نیست همیشه این مسئله به همین شکل اتفاق بیفتد و چه بسا اتفاقاتی جبران ناپذیر بیفتد.

اما در این میان عده ای نیز در فضاهای مجازی بر وسعت این حادثه افزودند و خبر از ریزش سقف این مرکز دادند.

در این خصوص یکی از مدیران فعال در عرصه ساخت و ساز به مهر گفت: از بروز اتفاق نمی توان جلوگیری کرد و به نظر می رسد این مرکز از لحاظ مهندسی همه استانداردهای تجاری سازی را دارد و تاسیسات آن به خوبی جانمایی شده است.

مهدی شیخ سجادیه ادامه داد: در عین حالی که توجه به استانداردسازی از اهمیت بالایی برخوردار است اما سرمایه گذار بیش از هر چیز نیازمند حمایت معنوی است و می توان از این منظر نیز به موضوع نگاه کرد که سیتی سنتر اصفهان با قرار گرفتن در این نقطه باعث شده است تا از تردد هزاران هزار خودرو در سطح شهر جلوگیری کند و در واقع به روایت دیگر از وقوع هزاران تصادف جلوگیری کرده و بسیاری از ترددها در سطح شهر را کم کرده است.

وی بیان داشت: پس از وقوع این حادثه این مرکز تعطیل شد، تعطیلی آن نیز بر وقوع شایعات افزود و این موضوع سبب شد تا خبرنگار مهر در محل حادثه حضور یابد که با حضور در این مرکز آن چیز که به چشم می خورد این است که همه چیز در مرکز خرید سیتی سنتر سر جای خود است و در پارکینگ آن شاهد اقداماتی برای رفع مشکل هستیم.

سیتی سنتر به سبب رفاه بیشتر مردم تعطیل شد

مدیرعامل مرکز سیتی سنتر اصفهان در خصوص تعطیلی این مرکز به مهر گفت: یکی از دلایلی که این مرکز برای چند روز تعطیل شده این است که در یکی از پارکینگ های این مرکز لوله ها پایین آمده است و این موضوع سبب شده تا تمام نیروهای مدیریتی در یک مرکز جمع شده و کمیته بحران تشکیل دهند تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن موضوع را مرتفع کنیم.

مسعود صرامی ادامه داد: البته این مرکز از صبح امروز نیز می توانست پذیرای مردم باشد اما به سبب ریزش لوله های تهویه هوا نمی توانستیم هوای خنک را به داخل منتقل کنیم و آب سرویس های بهداشتی نیز قطع بود و به سبب رفاه حال بیشتر مراجعه کنندگان چند روزی این مرکز را تعطیل کردیم.

نزدیک به ۵ میلیارد تومان خسارت تخمین زده می شود

وی همچنین در خصوص خسارات وارد شده نیز اظهار داشت: در این مرکز حدود ۸۰ خودرو آسیب کلی دیده است و نزدیک به ۲۰ خودرو در حد زخمی شدن بدنه خسارت دیده است.

صرامی در خصوص حجم خسارات وارده نیز بیان داشت: هنوز به طور کلی این خسارات حساب نشده است ولی نزدیک به ۵ میلیارد تومان خسارت تخمین زده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: در ایام تعطیل ۸۰ الی ۱۰۰ هزار نفر روزانه به این مرکز مراجعه می کنند و در دیگر ایام هفته نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار گردشگر در این مرکز حاضر می شوند.

در این خصوص مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان نیز به مهر گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه بلافاصله از پنج ایستگاه نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدند و شخص مدیرعامل هم با توجه به مهم بودن موضوع به محل اعزام شد.

محل توسط آتش نشانی شمعک گذاری و کف دهی شد

مسعود عنایت زاده ادامه داد: 10 رئیس ایستگاه و مدیران مناطق چهارگانه آتش نشانی هم به محل اعزام شدند و با توجه به حوادثی که آنجا رخ داده بود دستور تخلیه اضطراری محل نیز صادر شد و افرادی که داخل ساختمان بودند به سرعت خارج شدند و با توجه به نشت گاز و بنزین شدید که به سبب فرو ریختن لوله ها بر روی اتومبیل ها اتفاق افتاده بود به سرعت کف پارکینگ کف دهی شد تا اتفاقی که افتاده شرایط آن بدتر نشود و باعث انفجار نشود.

وی ادامه داد: حادثه ای بزرگ بود اما احتمال وقوع آن هر جای دیگری نیز وجود دارد و خدا را شاکر هستیم که اتفاقی جانی برای کسی رخ نداد.

عنایت زاده همچنین به شمعک زدن زیر لوله ها نیز اشاره کرد تا دیگر لوله ها نیز سقوط نکند و خروج خودروهای زیر لوله ها را مورد اشاره قرار داد.

قدم به قدم استانداردهای طرح ایمنی در سیتی سنتر را چک می کنیم

وی همچنین در خصوص استانداردهای این مرکز نیز بیان داشت: سیتی سنتر همانند دیگر ساختمان هایی که طرح ایمنی را از ما می گیرند این کار را انجام داده و ما قدم به قدم با این طرح همراه بوده ایم و که اقدامات مربوط به آتش نشانی چک و انجام شده است.

عنایت زاده ادامه داد: مباحث آتش نشانی مورد تائید و بازدید لازم انجام شده است اما در خصوص مباحث تاسیساتی، این موضوع به تائیدیه نظام مهندسی برمی گردد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =