۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱

ایسنا نوشت:

رییس کل گمرک ایران از افزایش همکاری های گمرکی میان ایران و چین خبر داد.

موضوع افزایش همکاری‌های گمرکی این دو کشور در دیدار پانگ سن سفیر چین در تهران با مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران مطرح و بررسی شد.

مسعود کرباسیان در این دیدار به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون 150 گمرک در ایران فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به گستردگی مرزهای جغرافیایی ایران، مبادلات تجاری کشورمان با هفت کشور آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق به صورت زمینی صورت می گیرد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه به حجم مبادلات تجاری ایران و چین اشاره و نقش تسهیل تجارت را در افزایش حجم این مبادلات حائز اهمیت توصیف کرد.

وی همچنین از همکاری های گمرک ایران با شرکت های چینی جهت خرید و نصب تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات خبر داد.

پانگ سن - سفیر چین در تهران - نیز در این دیدار زمینه های همکاریهای گمرکی میان تهران و پکن را گسترده توصیف و از امضای یادداشت تفاهم همکاریهای مشترک گمرکی میان وزیر گمرک چین و رئیس کل گمرک ایران استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است یک تیم بلند پایه گمرک ایران به ریاست رییس گمرک در اجلاس جاده ابریشم که به میزبانی چین برگزار می‌شود، شرکت کند. در این اجلاس نزدیک به 60 کشور جهان و 10 سازمان بین المللی حضور دارند.

اخیرا رئیس جمهور کشور چین ایده یک کمربند و یک جاده را به عنوان راهبرد توسعه جدید آن کشور در خصوص جاده ابریشم مطرح کرده است که علاوه بر جاده سنتی ابریشم، مسیر دریایی جاده ابریشم را نیز شامل می شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =