ایرنا نوشت:

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام سفر وی به آمریکا در ماه مارس را به دلیل نابهنگام بودن این دیدار در فاصله زمانی دو هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم نامناسب خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اوباما در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' که بخشی از آن چهارشنبه پخش شد، گفت، خودداری من از دیدار با نتانیاهو صرفا به علت سیاست کلی ماست که با هیچ یک از سران کشورهای جهان 2 هفته پیش از برگزاری انتخابات در کشورهایشان ملاقات نمی کنیم.

'جان بونر' رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، بدون هماهنگی با کاخ سفید یا دمکرات های کنگره، از نتانیاهو برای سخنرانی در برابر این نهاد دعوت به عمل آورده است.

برگزاری این دیدار در فاصله زمانی بسیار نزدیک به انتخابات 17 مارس (26 اسفند) در فلسطین اشغالی ممکن است به عنوان حمایت از نتانیاهو تلقی شود.

اوباما (ی) دمکرات به سی ان ان گفت که به نظر من این دیدار نابجاست و در مورد برخی از نزدیک ترین هم پیمانان ما نیز صدق می کند.

اوباما افزود: مثلا 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس دیدار اخیر خود را از واشنگتن با فاصله زمانی کافی از تاریخ برگزاری انتخابات در کشورش برنامه ریزی کرده بود تا این گونه به نظر نیاید که ما در آن مداخله می کنیم یا قصد تغییر نتایج انتخابات را به نفع خود داریم.

سفر نتانیاهو به آمریکا هم زمان با مذاکرات کشورهای غربی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور صورت می گیرد.

نتانیاهو که روابط تیره ای با اوباما دارد، از سخنرانی خود در برابر کنگره به عنوان تعهد اخلاقی و ضرورت راهبردی دفاع کرده است.

دولت اوباما اعلام کرده است برگزاری مذاکرات هسته ای با تهران ضروری بوده و امیدوار است که مذاکرات تا پایان ماه ژوئن پیشرفت کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =