۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰

ایسنا نوشت:

یک روانشناس با بیان اینکه عصبانیت زودگذر است، به افراد توصیه کرد تا در هنگام عصبانیت از حرف زدن با اطرافیان خودداری کرده و چند لحظه سکوت کنند.

دکتر سعید عسگری به ارائه تعریفی از خشم پرداخت و گفت: خشم در واقع هیجان و واکنش سریع و ناگهانی نسبت به ناکامی‌ها و مشکلات روزمره زندگی است.

این روانشناس مهمترین علل بروز خشم در افراد را آشفتگی ذهنی دانست و با تاکید بر اینکه این عامل بروز خشم را سرعت می‌بخشد، گفت: خشم درجات مختلفی دارد و هر یک از عوامل بروز آن به نوعی در نوع خشم مؤثر است.

این روانشناس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده، نبود عوامل تربیتی مناسب و مسائل مربوط به روح و روان و... باعث بروز درجات مختلفی از خشم می‌شود، گفت: روش‌های تربیتی درست، رسانه‌ها و آموزش مهارت‌های اجتماعی می‌تواند راهکاری برای کنترل خشم در افراد باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: عصبانیت و خشم زمانی بروز می‌کند که فرد توان و مهارت برقراری ارتباط را نداشته و نمی‌تواند شرایط را به‌درستی تجزیه و تحلیل کند و در مقابل این ناکامی پاسخی به شکل خشم از خود نشان می‌دهد.

عسگری با اشاره به زودگذر بودن عصبانیت در افراد، گفت: هنگام عصبانیت، فرد به صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری می‌کند و خشمگین می‌شود و از توان خودکنترلی بالایی در این دوران برخوردار نیست و لذا توصیه می‌شود در چنین مواردی فرد از حرف زدن با اطرافیان و یا تصمیم گیری خودداری کرده و چند لحظه سکوت کند.

این روانشناس گفت: اطرافیان فرد خشمگین به‌جای بیشتر عصبانی کردن او با تذکر دادن عصبانیت و خشمگینی، می‌توانند فرد عصبانی را به آرامش دعوت کرده و از دامن زدن به ماجرا خودداری کنند.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    3 0
    کلا مشکل حل شد خشم من رو در آورد با این پیشنهادهای زیباش
  • مریم IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    همسرمن با پیش امدن اختلاف سلیقه حرف نمی زند وبه خانه بابا ومامانش می رود تا چند روز.....باراخررفت ودوسال این وضع ادامه دارداین خشم است