ایرنا نوشت:

سازمان های اطلاعاتی هند هشدار دادند که عوامل ضد ملی متعلق به کشور های سریلانکا و یا مالدیو ممکن است درمدت حضور رییس جمهور امریکا در مراسم روز جمهوری به وی حمله کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پس از این هشدار سازمان های اطلاعاتی هند و پلیس شهر دهلی، شهروندان سریلانکایی و مالدیو را که در دهلی نو حضور دارند، زیر نظر گرفته اند.

همچنین سازمان های اطلاعاتی هند اعلام کردند که طرفداران حزب' آم آمی' و 'هندو سنا' قصد دارند هنگام حضور اوباما در مراسم روز جمهوری با در دست داشتن پرچم سیاه، نسبت به حضور رئیس جمهور امریکا در هند اعتراض کنند.

حزب 'هندو سنا'، تصمیم امریکا مبنی بر کمک 532 میلیون دلاری به پاکستان برای مبارزه با تروریسم را مورد انتقاد قرار داده و آن را استاندارد دوگانه در سیاست امریکا خوانده است.

یک مقام پلیس هند نیز اعلام کرد: اوباما تاکنون تهدیدهای زیادی از سوی گروه های تروریستی مانند القاعده، لشکر طیبه و جیش محمد دریافت کرده است .

به دنبال این تهدیدات دولت هند تدابیر امنیتی شدید دردهلی نو پایتخت هند به مرحله اجرا گذاشت به گونه ای که بیش از 45 هزار نیروی امنیتی مسیر های مختلف دهلی نو را تحت نظر گرفته و 15 هزار دوربین مدار بسته تمام نقاط شهر را تحت پوشش قرار داده اند.

همچنین امروز با ورود باراک اوباما به دهلی نو ، 20 هزار نیروی امنیتی دیگر در مناطق حساس این شهر مستقر شدند.

نصب 160 دوربین در 'راجپت' محل برگزاری مراسم روز جمهوری از دیگر تدابیر دولت هند برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی است .

همچنین باراک اوباما رییس جمهور به علت تصمیم دادگاه عالی مبنی بر اجازه ندادن به خودروها برای تردد درمحوطه تاج محل و به توصیه مقامات امنیتی این کشور سفر خود به تاج محل را لغو کرد.

هفته گذشته، پلیس دهلی تعدادی نارنجک و اسلحه در یکی از ایستگاههای مترو این شهر کشف کرد.

همچنین درچند روز گذشته نیروهای امنیتی هند اعلام کردند که گروههایی برای حمله تروریستی وارد بمبئی و چند شهر دیگر هند شده اند.

درچند روز گذشته نیز 10 بمب دست ساز درشهر ایمفال در شرق هند منفجر شده بود.

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز یکشنبه سفر سه روزه خود را برای شرکت درمراسم روز جمهوری و مقامات هندی آغاز کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =