نگرانی برای خریداران اتومبیل‌های خارجی فاقد نمایندگی مجاز؛ واردات خودروی بدون گارانتی ممنوع!

ایسنا نوشت:

ثبت سفارش واردات خودروهای سواری از ابتدای بهمن امسال به نمایندگی های معتبر شرکت های خارجی که در مرکز اصناف و امور بازرگانان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده‌اند، محدود خواهد شد.

سازمان توسعه تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در اجرای ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، کلیه کالاهای مصرفی بادوام وارداتی نظیر خودروی سواری، پس از فروش ملزم به ارائه خدمات گارانتی و وارانتی توسط نمایندگی‌های مجاز و معتبر هستند.

با وجود صراحت قانون در این زمینه، تا کنون بیش از نیمی از سهم بازار خودروهای وارداتی سواری در اختیار سایر واردکنندگان (بجز شرکت‌های نمایندگی مجاز) است و مصرف‌کنندگان نهایی این قبیل از خودروها علاوه بر آنکه از دریافت خدمات متعارف پس از فروش، گارانتی و وارانتی محروم هستند، برای دریافت این نوع خدمات با هزینه‌های نامتعارف و خارج از نظارت روبرو بوده‌اند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: این امر سبب شده روزانه شکایت‌های متعددی از سوی مصرف‌کنندگان نهایی خودروهای سواری درباره قیمت و عدم ارائه خدمات پس از فروش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.

با اجرای این طرح طبق قانون و با کنترل و نظارت بیشتر بر قیمت‌های فروش نمایندگی‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش، منافع و رضایت مصرف‌کنندگان نهایی تامین خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 0
    حالا که وارد کنندگان انحصار طلب سودهای بی حساب و کتابشان کمتر شده به فکر حقوق مصرف کننده افتاده اند.جالب است که قبل از این تصمیم داشتند خدمات گارانتی را به سایر خودروها ارائه دهند و چون کسی استقبال نکرده حالا از این در وارد شده اند. اگر خودروی مثل تویوتا نیاز جدی به خدمات پس از فروش داشت که مردم نمی آمدند چندین برابر خودرو داخلی هزینه کنند.شما اگر بتوانید کاری کنید که تولید کننده داخلی بفهمد چیزی به اسم حقوق مشتری هم وجود دارد از شما سپاسگذار خواهیم بود
  • آزاد A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    7 0
    مردم بیشتر از همه از همین وارد کنندگان به اصطلاح رسمی شاکین که تاخیرهای طولانی در تحویل ماشین دارن ، با پول مردم ماشین وارد میکنن و با سودهای زیاد به خود همین ملت میفروشن
  • ازاد US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 3
    کامل واردات رو ممنوع کنید اینقدر ارز خارج نشه
  • بی نام RO ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خسته نباشید،واقعا فکر میکنید گارانتی شامل چیزی برا ماشین میشه؟