ایسنا نوشت: ‌

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: با یارانه نقدی که در این سال‌ها به همه مردم پرداخت شد می‌توانسیتم 25 پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در کشور احداث کنیم.

عبدالرضا مصری با اشاره به گذشت حدود چهار سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: اگر به چهار سال گذشته بازگردیم قطعا شیوه‌ای که برای اجرای این طرح به کار برده شد، شیوه درستی نبود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این بود که یارانه عادلانه به دست همه مردم برسد، زیرا پیش از اجرای این طرح آنهایی که مصرف بیشتری داشتند، ماشین‌های گران قیمت داشتند، بیشتر مسافرت می‌رفتند، خانه‌های چند صد متری داشتند و بیشتر انرژی مصرف می‌کردند یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و به نوعی بیشتر حمایت می‌شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آنچه که اجرا شد با آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده بود تفاوت داشت، تصریح کرد: قرار بود پرداخت یارانه‌ها هدفمند شود، اما آنچه که در حقیقت رخ داد نقدی شدن یارانه‌ها بود.

مصری یادآوری کرد: تنها کاری که انجام شد این بود که یارانه‌ها به همه مردم نقدی پرداخت شد تا هر کس هرطور که مایل است آن را خرج کند.

او با انتقاد از اینکه از هدفمندی یارانه‌ها فقط پرداخت نقدی به مردم محقق شد، ادامه داد: بر اساس قانون قرار بود بخشی از درآمد هدفمندی به بخش تولید تزریق شود که این کار انجام نشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص اجرای فاز دوم این قانون نیز گفت: متاسفانه دولت با اینکه قرار بود دیگر به پردرآمدها یارانه نقدی نپزدازد، برای اجرای فاز دوم اعلام عمومی کرد و در کشور ما وقتی که چیزی اعلام عمومی شود نتیجه عکس می‌دهد.

او پرداخت نقدی یارانه به همه مردم را اشتباه خواند و گفت: با یارانه نقدی که به مردم پرداخت شد می‌توانستیم کل افراد کشور را بیمه تامین اجتماعی کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه شدن همه مردم باعث می‌شد نگرانی کارفرمایان از بیمه کارگران از بین برود و بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری حل شود، زیرا هم اکنون سه یا چهار میلیون واحد صنفی در کشور نیازمند کارگر هستند و برای بکارگیری نیروی کار نگران بحث بیمه‌اند.

مصری گفت: حتی پیشنهاد دادیم از محل هدفمندی یارانه‌ها 20 درصد سهم بیمه کارفرمایان را پرداخت کنیم که این کار 20 درصد کمک به بخش تولید کشور بود و می توانست از 4.5 میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور بکاهد.

او گفت: می‌شد با پول یارانه‌ها جوایز صادراتی را تقویت کرد که به رونق تولید و صادرات در کشور کمک کند.

به گفته این نماینده مجلس با پول یارانه نقدی که به مردم پرداخت شد می‌توانستیم 25 پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در کشور احداث کنیم که هم مانع از خروج نفت خام از کشور می‌‎شد و هم عدد نجومی از بیکاران ما سر کار می‌رفتند و هم تعداد زیادی صنایع پایین دستی ایجاد می‌شد.

او به پیامدهای ناشی از پرداخت نقدی یارانه به مردم نیز اشاره و عنوان کرد: این کار نقدینگی را وارد جیب مردم کرد، قدرت خرید زیاد شد و بازار عرضه و تقاضا در کشور به هم ریخت.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    11 1
    نمی خواد برای این پول نقشه بکشی . بقیه درآمد کشور رو درست مصرف کن .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    12 1
    متاسفانه احمدی نژاد مدیریت درستی نمیدانست شاید میخواست خدمتی به مردم بکند اما راهش را اشتباه رفت بهترین یارانه همان بود که در مورد آب و برق و گاز بود ضمنا بازهم اگر مدیریتی در کار بود به گفته شما150پالایشگاه و... ساخته میشد .ضرراین همه ندانم کاری را مردم دارند میدهند با بیکاری با گرانی ها و...حالام که دولت یازدهم واقعا داره کارمیکنه باز یک عده منفعت جو نمیگذارنذد درست کاربکنند نمیدانم تاکی باید عده ای برای منافع خود، تمام امور را بدست بگیرند بخصوص اموراقتصادی را آنوقت دم از مردمی بودن هم میزنند.
  • امیر A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    24 2
    چرا شما زمانی که یکی از وزیران دولت خدمتگزاربودید از این حرفها نمی زدید و همیشه از آن دولت کذایی تعریف و تمجید میکردید.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    16 1
    اين بنده خدا هموني نبود كه معتقد بود دونستن خط فقر چه فايده اي داره و آمار خط فقر را منتشر نميكرد؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 2
    دادن یارانه درست بود، اما دادن آن به تمام مردم، اشتباه فاحش بود.
  • اسماعیل مخلصی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    9 14
    خیلی هم کار درستی بود
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    15 0
    الان میگی چرا اونموقع این حرف هارو نمی زدی؟
  • ايراني IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 0
    اگه راست ميگين به جاي اينكه دندونتون رو تيز كنين براي يارانه ناچيزي كه به مردم ميدين كه اون هم در قبالش تا تونستين همه چيزو گرون كردين به فكر پس گرفتن پولهاي ميلياردي دزديده شده باشين و اينكه ديگه بيشتر دزديده نشه ووووووو حتما نظرم رو پخش كنين
  • شاهرخ A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    22 2
    ضرب المثلی هست که می گوید : دیوانه ای سنگی را در چاه می اندازد که صد عاقل نمی توانند آن را بیرون بیاورند .
  • وظیفه چه کسی است که نسبت به آنها اقدام نماید A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 0
    عمل نکردن به قانون مشکل اصلی امروزجامعه ماست. برخی بی قانونی ها که توسط مسئولان انجام می گیرد. اگردولت و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان واقعا به فکر اشتغال جوانان بود وامروز شاهد کارهای زشت بی فرهنگی دختران و پسران نبودیم.
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    6 0
    جرا سالهای قبل از دادن یارانه ها 25 ÷الایشگاه نساختید