رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طراحی کارت‌های اعتباری سفر برای اقشار مختلف متناسب با میزان درآمد فرد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مسعود سلطانی‌فر در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، بیان کرد: آموزش و پرورش امکانات بسیار خوب و مخاطبان زیادی دارد. در زمینه های مختلفی امکان همکاری با وزارت آموزش و پرورش داریم.

او ادامه داد: بالای 90 درصد جمعیت ما مخاطبان آموزش و پرورش هستند که در برنامه های مختلفمان می توانیم استفاده های خوبی از این مخاطبان در جهت تعمیم باورهای مرتبط با حفظ میراث فرهنگی، توسعه فرهنگی و گردشگری و همچنین پرداختن به صنایع دستی از ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم. در بخش حفظ میراث و هویت ما از آن منظر تاثیر گذار است که ایران یک تمدن چند هزار ساله دارد و لازم است جوانان و نوجوانان ما با این هویت فرهنگی و تمدنی دیرینه ما به خوبی آشنا باشند. در زمینه حفظ این ارزش ها از این سنین بتوانند قدم های خوبی بردارند و باور حفظ میراث فرهنگی و بناها و آثار فرهنگی به عنوان باور عمومی در بیاید.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه این هویت و سابقه چند هزار ساله را باید بتوانیم به نسل های بعدی منتقل کنیم و با این باور بتوانیم فرآیند توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورمان را سرعت بدهیم، گفت: باید بتوانیم ایران را به عنوان کشور برتر منطقه پایان دوره چشم انداز 20ساله در افق 1404 داشته باشیم.

سلطانی فر استراتژی های این سازمان را در زمینه گردشگری به دو بخش تقسیم کرد و گفت: استراتژی گردشگری داخلی، ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی است و استراتژی گردشگری خارجی، جذب گردشگران بیشتری است که هم بر توسعه تعاملات فرهنگی و برای افزایش درآمدهای اقتصادی و ارزی امیدواریم بتوانیم این دو استراتژی را دنبال کنیم. 

او با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه گردشگری داخلی گفت: در بخش ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی آموزش و پرورش به دلیل امکانات ویژه ای که در مقاطع مختلف سال به ویژه دوره ای که اوج رفت و آمدهای گردشگری داخلی است خیلی می تواند موثر و کارساز باشد. اگر ما بتوانیم روی این مساله برنامه ریزی کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش سفرهای خود را در زمان های معمولی و کم تراکم سال داشته باشند آن زمان می توانیم سرویس مناسب تری نسبت به ایام شلوغ سفر مثل عید و تابستان به بیشتر مردم بدهیم.

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تسهیلاتی مانند کارت سفر برای فرهنگیان و یا موارد دیگر در نظر گرفته شود، گفت: ما موردی را توسط چند دستگاه مدیریت می کنیم و در حال ساماندهی است به نام کارت های اعتباری سفری. این کارت ها مانند سفر کارت های گذشته نیست. با کمک شرکت های بیمه و شرکت های سرمایه گذاری مختلف به دنبال این هستیم که سفرکارتهای مختلف را متناسب با میزان درآمد هر شخص چند برابر آن تهیه کنیم که اگر کارمند باشد می شود چند برابر حقوقش تا بتواند هزینه اش را در طول چند ماه با یک سود معقولی پرداخت کند. و می تواند از اماکن اقامتی و تفریحی طرف قرارداد این مجموعه سرمایه گذاری هستند با تخفیفات مناسب استفاده کنند. که تا آخر امسال عملیاتی می شود.

سلطانی‌فر یادآور شد: وقتی این کار عملیاتی شد همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند استفاده کنند و آموزش و پرورش به دلایل مختلف برای ما یک اولویت است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد همکاری میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در روزهای پنج‌شنبه گفت: در این تفاهمنامه زمینه همه همکاری‌ها فراهم شده است، موزه‌های ما تقریباً همه رایگان است یعنی در مقایسه با بلیط ورود استادیوم‌های ورزشی، سینماها، تئاتر و سایر امکان اگر ببینید مبلغ 2 هزار تومان که برای ورود به موزه‌ها می‌گیریم چیزی شبیه به رایگان است.

او بیان کرد: اگر شرایط فراهم باشد ما برای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تسهیلاتی بیش از این چیزی که وجود دارد می‌توانیم قائل شویم به خاطر اینکه نسل نوجوان و جوان را به این باور برسانیم که ایران دارای هویت و سابقه چند هزار ساله است و زمانی ابرقدرت و بزرگ دنیا بوده است و تصمیم‌گیر و تعیین‌کننده در کره زمین بود و چند ده کشور امروزی دنیا جزو قلمرو امپراطوری ایران بوده است.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    3 0
    خوش بحال کارمندان دولت ...
  • بابک A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا برای کارمندان نیروی هوایی ارتش هم ازاین کارتهااختصاص دهید، ماازداشتن سفرکارتهای قبلی نیزمحروم بودیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    اما حالا امارات داره واسه ما رجز میخونه؟؟؟؟؟