سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد که این باشگاه دستورات سازمان لیگ را تمکین خواهد کرد.

تسنیم نوشت: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال - صبای قم اظهار داشت: همه بازی‌ها شرایط خاص خودش را دارد و اینکه قبلاً می‌گفتیم فقط این بازی خاص است، درست نیست، چون دیدید ما در دیدار مقابل پارسه هم یک نیمه از این تیم عقب بودیم.
وی در ادامه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و ایام محرم و درگذشت پدر مجید جلالی، افزود: در فوتبال امروز شرایط خیلی سخت شده است و در بازی با صبا نیز مشخص نیست ما چه شرایطی را پیش رو داشته باشیم. صبا یک مربی باهوش دارد و بازیکنان جوان و خوبی هم در این تیم بازی می‌کنند. شرایط در بازی فردا برای ما بسیار سخت است و چند غایب هم داریم. البته شرایط تیم ما روزبه‌روز بهتر می‌شود.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اعلام اینکه دو نفر از بازیکنان مصدوم این تیم به جریان مراحل آماده‌سازی آبی‌پوشان پیوسته‌اند، خاطر نشان کرد: این دو بازیکن به تمرینات بازگشته‌اند اما هنوز برای حضور در زمین مسابقه کار دارند. البته ما فردا می‌توانیم از هرایر مگویان استفاده کنیم اما همچنان باید در خط دفاعی ضعف‌های خود را بیشتر بپوشانیم.
وی یادآور شد: در دیدار مقابل پارسه سختی زیادی کشیدیم و من از شاگردان گله‌مند هستم. درست است که تیم پارسه قهرمان لیگ برتر را از جام حذفی کنار گذاشته و تیم بسیار خوبی بود اما من توصیه‌های فنی لازم را برای تقابل با آنها به شاگردان گفته بودم که این توصیه‌ها در نیمه اول رعایت نشد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: بازیکنانم مقابل پارسه توصیه‌های فنی مرا در نیمه اول رعایت نکردند. نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد و با رعایت نکات فنی توانستیم بازی مقابل پارسه را با پیروزی پشت سربگذاریم. ما اکنون ایراد فنی داریم که باید این ایرادات را کمتر کنیم.
قلعه‌نویی افزود: مطمئناً با بازگشت مصدومان تیم در خط دفاعی می‌توانیم بسیاری از ضعف‌های‌مان را پوشش دهیم و نقصی را که در ترکیب داریم، برطرف کنیم.
وی در خصوص اینکه تکلیف آندرانیک تیموریان چه خواهد شد و این بازیکن با توجه به مشکلاتش قصد جدایی از استقلال را دارد، گفت: همه بازیکنانی که در استقلال حضور دارند با نظر کادر فنی در تیم بازی می‌کنند. مطمئناً اگر بازیکنانی را نمی‌خواستیم، می‌گفتیم، چرا که با کسی تعارف نداریم. همه اخلاق قلعه‌نویی را می‌شناسند و دیدید که ما در سال 83، 10 بازیکن تیم‌مان را جابه‌جا کردیم. همانطور که گفتم با کسی تعارف ندارم و هر بازیکنی که درایت لازم را داشته باشد با نظر کادر فنی در ترکیب قرار می‌گیرد.
سرمربی استقلال افزود: درباره بحث جدایی تیموریان از باشگاه باید بگویم بازیکن با باشگاه قرارداد دارد و در این قرارداد تعهداتی هم دو طرف نسبت به یکدیگر دارند که این موضوع مربوط به خودشان می‌شود. هیچ وقت عادت ندارم در مسائل قراردادی بازیکنان یا همکارانم دخالت کنم و چنین کاری را هم انجام نمی‌دهم. آن دسته از بازیکنانی که در تمرین ما حضور دارند موجودی ما هستند و اگر مشکلی بین باشگاه و بازیکنان باشد خودشان باید این مشکل را حل کنند.
قلعه‌نویی با اشاره به اینکه نسبت به عملکرد تیموریان در ترکیب استقلال انتقاداتی داشته است، گفت: بازیکنان ملی ما کمی اُفت داشته‌اند و اگر بگویم اُفت نکرده‌اند دروغ گفته‌ام اما آنها رفته رفته بهتر می‌شوند. این موضوع فقط به تیموریان مربوط نمی‌شود و همه بازیکنان ملی ما هنوز نتوانسته‌اند در حد توان خود ظاهر شوند. بار دیگر باید بگویم اگر تیموریان قصد جدایی از استقلال را داشته باشد موضوعی است که به این بازیکن و باشگاه مربوط می‌شود که مطمئناً هنگام جدایی نظر بنده را هم می‌پرسند. جدا شدن یک بازیکن از باشگاه هم شرایط خاص خودش را دارد و باید منافع دو طرف بررسی شود. ما ابتدای فصل روی تیموریان حساب باز کردیم و او در حال حاضر بازیکن ما محسوب می‌شود.
وی درباره اینکه تاج اعلام کرده تاریخ دربی تغییر نمی‌کند یا اگر چنین شود استقلال باید مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی به میدان برود عنوان کرد: الان بحث دربی یا دیدار با ذوب‌آهن در میان است، آنهم در شرایطی که بحث ما این است که نمی‌توانیم در آن تاریخ به علت حضور بازیکنان‌مان در اردوی تیم ملی تمرینات را با تمام نفرات دنبال کنیم. در همین تعطیلات قبلی دیدید که ما با 10، 11 بازیکن تمرینات‌مان را دنبال می‌کردیم. هیچ جای دنیا چنین شرایطی وجود ندارد. گردن ما از مو نازک‌تر است و هر تصمیمی که سازمان لیگ بگیرد به آن تمکین می‌کنیم. تا به حال هر کاری که خواسته‌اند سر استقلال و قلعه‌نویی درآورده‌اند اما مطمئن هستم که آقای تاج منافع فوتبال را در نظر می‌گیرد.
سرمربی استقلال ادامه داد: از زمانی که تاج به سازمان لیگ آمده تمام کارها روی برنامه صورت گرفته است و لیگ منظم‌تر برگزار می‌شود. سازمان لیگ اکنون با قدرت عمل می‌کند و مطمئناً تا زمانی که منافع فوتبال را در نظر بگیرند ما از قوانین تبعیت خواهیم کرد.
قلعه‌نویی درباره اینکه همیشه با تیم ملی همکاری داشته اما از این موضوع ضرر کرده است، گفت: ما همیشه تعامل می‌کنیم اما باز هم به ما حمله می‌شود. اگر حرفی هم بزنیم قلم به دستان به ما حمله می‌کنند. بحث ما اکنون هم تاریخ بازی و تغییر دربی نیست بلکه می‌گوییم زمان برگزاری اردوی تیم ملی تمرین تاکتیکی نداریم.
وی با انتقاد دوباره از برخی رسانه‌ها اظهار داشت: ما به ارمنستان رفتیم و در آنجا تعداد بازیکنان‌مان به حد نصاب نرسید. از سوی دیگر قلم به دستان نوشتند که چرا ستار همدانی در تیم استقلال بازی کرده اما قلعه‌نویی بازیکنان جوان را با خود نبرده است. این در صورتی است که قلم به دستان بدون مطالعه صحبت کرده‌اند و نمی‌دانستند که بازیکنان جوان ما در سفری که به ارمنستان داشتیم مشکل خروجی داشتند و نمی‌توانستند ما را همراهی کنند.
سرمربی استقلال با بیان اینکه بازی‌های لیگ و جام حذفی برای استقلال حساس است و فرقی ندارد که دربی برگزار شود یا استقلال مقابل ذوب‌آهن قرار گیرد درباره مقایسه فوتبال ایران و اروپا گفت: درست است که در اروپا هر سه چهار روز یکبار تیم‌ها به میدان می‌روند اما آیا همه چیز ما مانند اروپا است؟ پرداختی به بازیکنان، زمین تمرین، ورزشگاه‌ها،‌ برنامه‌ریزی و ... ما مانند اروپا نیست. در ایران ممکن است شما در یک استادیوم در مسابقه‌ای حضور پیدا کنید که به اندازه 10 مسابقه شما را خسته کند اما یک مسابقه هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنید که با استاندارهای روز دنیا مطابقت دارد.
وی افزود: اگر مواردی که در اروپا رعایت می‌شود و در کشور ما هم رعایت شود ایرادی ندارد که ما هم هر سه چهار روز در میان مسابقه دهیم. فوتبال ما باید حرفه‌ای شود به لحاظ اخلاق، زیرساخت و زیربنایی باید حرفه‌ای شویم و مطمئناً اگر این اتفاقات رخ دهد در شرایطی که سه چهار روز یکبار هم بازی برگزار شود به بازیکنان فشار وارد نمی‌شد. وقتی لیگ‌های اروپایی را با ایران مقایسه می‌کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در اروپا لیگ را برای اردوی تیم ملی 50 روز تعطیل نمی‌کنند اگر آلمان قهرمان جهان شد لیگ کشورش 50 روز تعطیل نشد.
قلعه‌نویی در خصوص اینکه نگران مصدومیت بازیکنان تیمش در اردوی بعدی تیم ملی نیست و اینکه بیماری ایبولا بازیکنان را در اردوی آفریقا تهدید می‌کند گفت: این موضوع بحث ملی است و مدیران فدراسیون هم باید در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند. مصدومیت بازیکنان در هر شرایطی به وجود می‌آید و ما در تمرینات خودمان در ترکیه حنیف عمران‌زاده را از دست دادیم اما وقتی برخی مصدومیت‌ها از یک ناحیه دوبار اتفاق می‌افتد برای ما مشکل‌ساز می‌شود. هاشم بیک‌زاده قبل از جام جهانی مصدوم شد و این بار هم در اردوی تیم ملی از همان ناحیه دچار مصدومیت شده است.
وی افزود: امیرحسین صادقی در تمرین روز گذشته ما مصدوم شده و این موضوع طبیعی است. البته به شانس ما هم بستگی دارد چون یعقوب کریمی هم در تیم امید مصدوم شد و به تیم ما بازگشت همانطور که گفتم مصدوم شدن بازیکنان مشکلی ندارد اما نباید یک بازیکن از یک ناحیه دو بار دچار مشکل شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد مطمئناً ما نگران هم می‌شویم ما چند بازی پشت سر هم انجام داده‌ایم و مقابل فولاد نوین، پارسه و صبا نتوانستیم همه نفرات‌مان را در اختیار داشته باشیم تا ترکیب دلخواه‌مان را بچینیم. بحث دیگر ما در خصوص مصدومیت‌ها این است که نمی‌توانیم در تمرینات هماهنگی لازم را به وجود بیاوریم و این موضوع به ما ضربه می‌زند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =