ایسنا نوشت:

استرالیا امروز (پنجشنبه) قوانینی را با هدف جلوگیری از افراطی شدن جوانان و پیوستن آن‌ها به درگیری‌های برون مرزی همچون درگیری‌های عراق و سوریه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل ماه گذشته میلادی از تمامی کشورها خواست تا با توجه به پدیدار شدن داعش برای شهروندان خود صریحا مشخص کنند که سفر به خارج به منظور پیوستن به گروه‌های شبه نظامی یا سربازگیری و حمایت مالی از شبه نظامیان یک جرم جنایی بسیار جدی محسوب می‌شود.

تحلیل‌گران امنیتی تعداد شبه نظامیان خارجی‌ای را که از کشورهای سراسر جهان برای پیوستن به افراط گرایان در عراق و سوریه به این دو کشور سفر کرده‌اند هزاران نفر برآورد کرده‌اند.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا در سخنرانی خود در پارلمان گفت: دست کم 70 شهروند استرالیایی که در عراق و سوریه مبارزه می‌کردند توسط حدود 100 تسهیل کننده مستقر در استرالیا به این کشور بازگشتند.

وی افزود: دولت پاسپورت‌های این 70 تن را باطل کرده است.

تونی ابوت ادامه داد: این اقدام به منظور حفاظت از کشورهایی است که نباید میزبان شهروندان استرالیایی باشند که قصد ایجاد آشوب را دارند و این اقدام همچنین به منظور حفاظت از ماست چرا که مردم استرالیا حق بازگشت به این کشور را دارند اما آخرین چیزی که ما می‌خواهیم مردمی در خیابان‌های کشورمان است که در پی مشارکت در فعالیت‌های تروریستی برون مرزی افراطی و ظالم شده‌اند.

استرالیا به خاطر احتمال حملات افراط گرایان یا شبه نظامیانی که از مبارزات در خاورمیانه به کشور باز می‌گردند در حالت آماده باش شدید قرار دارد و اعلام کرد که سطح تهدید در این کشور به بالاترین حد خود رسیده و عملیاتی را در شهرهای مهم استرالیا انجام داده است.

دولت استرالیا که اخیرا هشدار داد بود تعادل میان آزادی و امنیت ممکن است تغییر کند، قوانین مناقشه‌آمیز استفاده و نگهداری از داده‌هایی را پیشنهاد کرده که به گفته دولت برای مقابله با تهدیدهای امنیتی و جنایی لازم است.

منتقدان می‌گویند، این قوانین اطلاعاتی به حریم خصوصی لطمه می‌زنند، بسیار هزینه‌ بردار خواهند بود و باعث می‌شود تا روزنامه نگاران و افشاگران با حکم‌های حبس سنگینی مواجه شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =