ایرنا نوشت:

ˈهنری کسینجرˈ وزیر پیشین امور خارجه آمریکا گفت، ظهور گروه خلافت اسلامی (داعش)، برون داد اجتناب ناپذیر حدود یک قرن آشوب و تغییر تدریجی در خاورمیانه است.


به گزارش خبرگزاری روسی 'ریا نووستی'، کسینجر، دوشنبه، در سخنانی در اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن گفت: 'از نظر من، داعش برون داد اجتناب ناپذیر تغییر و آشوبی است که مجموعه ای کامل از اجزا و بخش های متفاوت است.'

کسینجر مدعی شد، این، آشوبی علیه اقتدار نهادینه شده است. این، آشوبی ناشی از شکاف بین مذاهب و فرق شیعی و سنی است. این، آشوبی علیه نظام حاکم ساختگی و غیرواقعی است که پس از جنگ جهانی اول بر خاورمیانه تحمیل شد.

کسینجر خاطر نشان کرد، نقشه کنونی خاورمیانه بر مبنای منافع امپراطوری فرانسه و انگلیس مرزی بندی شده است و چنین تقسیم بندی، سخن گفتن از احساس ملی را که ما در غرب با آن مانوس هستیم، بسیار دشوار می سازد. با توجه به مخاطراتی که آمریکا و متحدانش در حال حاضر با آن مواجه هستند، این درگیری های همیشگی و بی پایان، جایی در سیاست خارجی آمریکا ندارند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    20 4
    و امریکای بیچاره هیچ نقشی در این اشوب ها نداشه
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    4 4
    اجتناب ناپذیر؟ اگر منافع اتون در خاورمیانه نبود و براش نقشه نمی کشیدید بی انکه از فرهنگ این ناحیه خبردار باشید حتما اجتناب پذیر می شد. دو مرکز فکری سنی و شیعه اصولا با هم مشکلی ندارند گرچه دیدگاهشان به اسلام در جاهایی متفاوت است. شما این جنگ فرقه ای را در خاورمیانه در جهت منافع خود طرح ریزی کرده اید. مسئولیت کارهایتان را بپذیرید. صورت مسئله اتان اگر درست نباشد مطمئنا جواب درستی برای آن پیدا نخواهید کرد.