۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰

ایسنا نوشت:

در چند سال گذشته شرکت‌های سونی و سامسونگ گوشی‌های ضد آب خود را به بازار عرضه کردند. از شاخص‌ترین مدل‌ها در این زمینه می‌توان به Xperia Z2 و Galaxy S5 اشاره کرد. اما کدامیک از این دو مدل در زمینه ضد آب بودن نسبت به دیگری برتری دارد.

در ابتدا باید با معنای کلمه IP آشنا شد. عدد اول در این فناوری از میزان مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار خبر می‌دهد و این عدد هر اندازه بزرگتر باشد، میزان مقاومت آن در برابر غبار بالاتر خواهد بود. سقف این عدد ۶ است.

عدد دوم هم میزان مقاومت گوشی در مقابل آب را بازگو می‌کند، سقف این عدد هشت است و این موضوع بدین معناست که کاربر می‌تواند تا ۳۰ دقیقه گوشی را تا عمق یک متر و ۳۰ سانتی‌متر به زیر آب فرو ببرد.

Galaxy S5

سامسونگ در Galaxy S5 از فناوری IP67 برای جلوگیری از نفوذ آب و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک در گوشی استفاده کرده است.

از ایرادهای این دستگاه در زیر آب می توان به کار نکردن حالت لمسی صفحه نمایش اشاره کرد.

به علاوه بهتر بود سامسونگ دکمه شاتر برای عکاسی با این دوربین را درنظر می‌گرفت تا دیگر برای ثبت تصاویر در زیر آب احتیاجی به آنالوگ کم و زیاد کردن صدای گوشی نباشد. صفحه نمایش S5 تا ۲۰-۳۰ دقیقه بعد از بیرون آمدن از آب با مشکلاتی مواجه می‌شود.

Xperia Z2

شرکت سونی در Xperia Z1 از فناوری IP58 برای جلوگیری از نفوذ آب و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک در گوشی استفاده کرده است.

از ایرادهای این دستگاه در زیر آب می توان به کار نکردن حالت لمسی صفحه نمایش اشاره کرد.

اما در مقایسه با S5 مقاومت Z2 در برابر گرد و غبار کمتر است. درعوض Z2 بعد از بیرون آمدن از آب مانند S5 هنگ نمی‌کند و مقاومت بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارد. به علاوه Z2 مجهز به دکمه شاتر برای ثبت تصاویر در زیر آب است.

 

بطور کلی نمی‌توان نظر داد که کدام دستگاه حالت بهتری را در فناوری ضد آب و ضدگرد و غبار دارند، اما سامسونگ نسبت به سونی مقاومت بیشتری در برابر گرد و غبار از خود به نمایش می‌گذارد و سونی هم در زمینه ضد آب بودن عملکرد مناسب‌تری دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    شما اون بالا در مورد ضد آب بودن سئوال کردی، این پائین جوابشم دادی، بعد واسه به دست آوردن دل سامسونگ اومدی به جمله ات یه ضد غبار اضافه کردی. یا از اول سئوال رو با ضد آب و ضد غبار بپرس، یا در آخر به همون چیزی که پرسیدی جواب بده.
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    سامسونگ تو طراحیش که زده گوشیو نابود کرده سونی در تولید گوشی های ضد اب هم سابقه بیشتری داره و هم طراحی های منحصر به فرد تر. و البته قیمت گوشی های سونی مناسب تره بعضی از اپشن های سامسونگ s5 هم خیلی بیخودیه مثلا حسگر ضربان قلب به نظر من گوشی های ضد آب سونی نسبت به سامسونگ خیلی بهتر عمل میکنه و اینو از نظرات اونایی که این دو گوشی رو دارن میتونین متوجه بشین.
    • mohsen A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      47 6
      صحبت از سابقه کردی دوست من میخوام بگم وقتی مهندسین سامسونگ دانش آموز بودن با واکمن های سونی موزیک گوش میکردن راستی وقتی مدیر عامل سامسونگ به دنیا اومده بود پدرش با دوربین هندی کم سونی از نوزادش فیلم میگرفت ضمنا سونی همیشه فقط چیزی رو میسازه که بهترین باشه. مثلا نمیره کولر و یخچال بسازه و لنت ترمز
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    13 42
    شما با گوشیت میری زیر دریا فیلم برداری میکنی؟ به نظرم ضد اب بودن برای این خوبه که آب ریخت روش نسوزه در کنارش اینم بنویسید که در عین ضد آب بودن باطری سامسونگ قابل تعویضه اما سونی نه
    • شهروند IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      27 2
      ضد آب بودن دقیقا وقتی به دردم خورد که نزدیک آبشار جلوی همه جمعیت گوشیم دستم بود و داشتم فیلمبرداری میکردم... همه دوربین هاشونو چپونده بودن توی پلاستیک که رطوبتی نشه
  • sony A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    52 7
    جهت اطلاع z2 بهترن گوشی ضد آّب جهان شد.نیاز به مقایسه شما هم نبود
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    16 3
    هرگردی گردو نمیشه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    41 21
    سامسونگ..؟؟؟ دارین در مورد گوشی موبایل صحبت میکنیم دیگه؟ اسم این شرکت تولید کننده اسباب بازی اینجا چیکار میکنه؟
  • امیر محمّد A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    38 6
    سونی برای ما ایرانیها جنبه نوستالژیک داره از زمانی که یادمان می اید هر چیز با دوام رو از این بند انتظار داشته و داریم...اما سامسونگ برای مطرح شدن به هر زمینه ای سرک کشیده و با گرته برداری و حتی کپی سعی در رقابت کرده...سونی و شعارش مثل هیچکدام هستند...شما ببینین چه دعواهایی رو سامسونگ سر کپی برداری از سر رد کرده...به هر حال جویای نام هست و مغرور با رنگ کره ای...در مورد این مطلب هم کمی کم لطفی شده و نویسنده مقایسه خاصی نکرده و صرفا هم سیخ رو دیده هم کباب رو...
  • رضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    32 6
    فکر کنم مدیر عاملای این دو شرکت هم اینجوری واسه هم کری نخونن که بعضیا تو کامنتاشون کری میخونن
  • محسن IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    10 20
    باوا شما نون شب ندارید بخورید حالا میاین اینجا واسمون نظر میدین؟؟؟اونم درمورد گوشی های میلیونی ک تو خوابم نمیبینین تو دستون
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    13 33
    هیچ وقت تو زندگیم محصولی با کیفیت از سامسونگ ندیدم
    • ارسلان A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      24 5
      با عرض پوزش نظر بر عكس شماست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    28 2
    وقتی میگی بطور کلی نمی‌توان نظر داد که کدام دستگاه حالت بهتری را در فناوری ضد آب و ضدگرد و غبار دارند.پس چرا وقت ملتو میگیری هر چند از همون ابتدا مشخص بود که سامسونگ به گرد پای سونی هم نمیرسه.
  • یه نفر EU ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    21 1
    شما چند بار گوشیتون به خاطر رطوبت و آب سوخته ؟ که بخواین به خاطر ضد آب بودن هم پول بدین . حقیقت اینه که تکنولوژی داره به آخر خودش می رسه و برای جلوگیری از مرگش باید نیازهای کاذب به وجود آورد البته این ضد آب بودن چیز خوبیه .....
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    14 1
    اخه تو کودوم زمینه ای یه کره ای رو با یه سامورایی اصیل مقایسه میکنن؟ ماشین ؟ تویوتا و نیسان در مقابل هیوندا ؟ یا گوشی ؟ سونی مقابل سامسونگ ؟ خیلی خنده داره کیفیت هاشزمین تا اسمون فرق داره در ضمن طراحی سامسونگ خیلی خیلی ضعیفه شما فکر کنین سامسونگ تو همه ی گوشی هاش از اول یه دکمه وسط گوشیو داشته تا الان خیلی ضاعست
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    6 0
    اخرش نوشتی نمیتوان گفت کدام... پس چرا مقایسه گذاشتی در اخر خودتم جوابش نمیدونی خب معلوم که سامسونگ پلاستیکی توان ضد آب بودن نداره.
  • سجادظ A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    3 8
    با سلام .دو ماهه که ی z2 خریدم ,گذاشتمش داخل پارج آب ,آب نفوذ نکرد به داخل گوشی .توی اب رودخانه که گذاشتمش ,اب بهش نفوذ کرد و تاجش از کار افتاد دیگه کار نکرد؟میشد بگید توو جه شرایطی سونی ضد ابه؟