وزیر آموزش و پرورش گفت: تغییر و تحول در نگاه و نگرش حراست مبتنی بر رویکرد امنیت فرهنگی درآموزش و پرورش را معلمان مدارس هم باید احساس کنند.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی اصغر فانی در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز حراست، با بیان این که حرکت در آموزش و پرورش حرکتی بی هدف و بی‌برنامه نیست، بلکه تصمیمات و برنامه‌های این وزارتخانه هدفدار و دارای راهبرد است، افزود: این هدفمندی و با برنامه بودن در مدیریت و راهبردهای مرکز حراست هم وجود دارد بگونه‌ای که امروز شاهد هستیم وزارت آموزش و پرورش از یک حراست علمی و دانش بنیان برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مقوله «امنیت فرهنگی» به عنوان گفتمان غالب در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همان گونه که در گزارشها شنیدیم معلمین و همکاران عزیز ما، باید حراست را ملجا و پناهگاه خود تلقی کنند و حراست را در جایگاهی که از حقوق معلمین حمایت می‌کند، ببیند.

فانی با بیان این که کار معلمی و تعلیم و تربیت مبتنی بر دل و عشق است، گفت: تا معلمان در دستگاه تعلیم و تربیت احساس امنیت روحی و درونی نکنند و به آن اعتماد نداشته باشند نباید انتظار داشت تغییر خاصی در آموزش و پرورش رخ دهد.

وزیرآموزش و پرورش نقش حراست را در ایجاد گفتمان «امنیت فرهنگی » و اعتماد سازی بین معلمان و وزارتخانه بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: مرکز حراست در تحقق امنیت فرهنگی و نفوذ دستگاه تعلیم و تربیت در دل معلمان نقش مهمی دارد.

فانی مرکز حراست را در کنار مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و دفتر وزارتی چشم بینای دستگاه تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: حراست در کنار روابط عمومی و دفتر وزارتی باید تحلیل های دقیق، علمی و صحیح از محیط درون و برون آموزش و پرورش داشته باشد و این امر نیاز مدیریت در این دستگاه است.

وی با بیان این که سیاستهای اعلام شده و راهبردهای تعیین شده توسط مرکز حراست اعم از آینده پژوهی، شناسایی علتها به جای برخورد با معلولها، تصمیم گیری هوشمندانه به جای تصمیم گیری احساسی عبور از عقل فردی به خرد جمعی و ... می بایستی در حراست‌های سراسر کشور تسری یابد که در آن صورت موفقیت بسیار بزرگی است برای آموزش و پرورش و این تعریف جدیدی است از حراست آموزش و پرورش.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    12 1
    از بیمه طلایی دیروز که امروز برنزی شده از بهبود منزلت و معیشت معلمان چه خبر آقای دکتر؟
  • شهروند A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    10 1
    آقای فانی چرا خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی؟ کی گفته حراستها محبوبیت دارنددر مسجدسلیمان یکی است حراست که با نفوذ برادر فامیلای خودشو بدون هیچ ضابطه قانونی استخدام کرده وکارشون ایجاد رعب و وحشت بین همکارا و گزینش مجدد و صلاحیت یا عدم صلاحیت همکاراست ودر برخی موارد پرونده سازی علیه همکار است بعد شما خودت اقای فانی از میزان محبوبیت خودت آگاهی که از محبوبیت حراست حرف میزنی .با چه مجوزی بدون نظر همکاران بیمه طلایی ایران حذف شد داده شد به یک شرکت بیمه که هیچ بیمارستان وپزشکی اونو نمیپذیره .بعد هم از خودت و حراستت نظر سنجی کن