شفاآنلاین نوشت:

رئیس قطب ارولوژی کشور گفت: به نظر می رسد پیوند کلیه به اتباع خارجی جز ایجاد مشکل نفعی برای کشورمان ندارد بنابراین توقف کامل این موضوع به نفعمان است.

دکتر ناصر سیم فروش اظهار داشت: پیوند اتباع خارجی مسئله واقعأ پیچیده ای است که به زودی با تشکیل جلسه ای در شورای عالی پیوند به مشکلات جسته گریخته ناشی از آن نیز رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق قانون کشور، اتباع خارجی تنها در صورت به همراه آوردن دهنده هموطن شان مجاز به انجام پیوند هستند نه از افراد ایرانی؛ شاید یکی دو مورد در این زمینه خلاف بوده که تعداد آنها در برابر کل پیوندهای انجام شده در کشور ناچیز است.

چهره ماندگار پزشکی کشور تصریح کرد: اما شورای عالی پیوند با کمک وزارت بهداشت برنامه ریزی هایی خواهد کرد که این تعداد انگشت شمار را هم از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع مشخص نیست در جلسه ای که در این باره در شورای عالی پیوند تشکیل خواهد شد پیوند اعضا برای اتباع خارجی ممنوع اعلام شود یا قوانین سخت تری اعمال شود؟

سیم فروش افزود: مسئله پیوند اتباع خارجی را برای تحت الشعاع قرار ندادن دست اندرکاران عظیم پیوند نباید خیلی بسط و گسترش داد زیرا وزارت بهداشت، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به آن رسیدگی می کنند.

رئیس قطب ارولوژی کشور تأکید کرد: باید با افراد خلافکار بدون برپایی جنجال برخورد شود تا دیگران آن را عبرتی برای عدم تکرار آن قرار دهند.

وی گفت: مسئله پیوند کلیه باید به همان صورت اخلاقی، تمیز و موفقی که وجود داشت؛ انجام شود و به احتمال زیاد در صورت توقف پیوند کلیه اتباع خارجی به نفع کشورمان است. زیرا دلیلی ندارد در کشور ما برای اتباع خارجی پیوند انجام شود مگر در کشورهایی که در آنجا پیوند انجام نمی شود.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار یادآور شد: در حقیقت به نظر می رسد این موضوع جز ایجاد مشکل فایده دیگری برای کشورمان ندارد، مسئله پیوند مانند سایر بیماری ها نیست، به دلیل وجود دهنده و گیرنده احتمال وجود مشکلات خاصی وجود دارد.

سیم فروش اظهار داشت: با توجه به این که در کشور 30 سال است که پیوند انجام می شود، مسائل مربوط به آن روشن است. حال آن که در هر کاری امکان دارد افراد متخلفی پیدا شوند که انشالله توسط شورای عالی پیوند این مسئله هم حل خواهد شد.

وی شورای عالی پیوند را از واجبات پیوند اعضا دانست و افزود: راه اندازی مجدد آن انشالله پدیده مبارکی است و برای آینده پیوند خیلی خوب، ضمن این که با برنامه ریزی های صحیح و علمی در زمینه ارتقاء سطح پیوند کلیه انجام خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =