مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی مدارک لازم برای برقراری و صدور حکم مستمری بازماندگان واجد شرایط را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي سازمان تأمين‌اجتماعي، منصور آتشي با اعلام اين مطلب، گفت: مستمري بازماندگان يكي از تعهدات بلندمدت تأمين‌اجتماعي است كه به افراد بازمانده بيمه‌شده متوفي شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر كه واجد شرايط لازم باشند، پرداخت مي‌شود.

او گفت: درخواست بازماندگان مبني بر تقاضاي برقراري مستمري، اصل و تصوير شناسنامه و كارت ملي بيمه‌شده متوفي و اصل و تصوير گواهي فوت بيمه‌شده كه از سوي اداره ثبت‌احوال صادر شده باشد از مدارك و مستندات لازم براي مراجعه به شعبه و برقراري مستمري بازماندگان تأمين‌اجتماعي است.

آتشي همچنين اصل و تصوير سند رسمي ازدواج دائم همسر متوفي، اصل و تصوير صفحات شناسنامه و كارت ملي افراد تحت‌تكفل واجد شرايط (همسر، فرزندان، پدر و مادر يا شوهر تحت‌تكفل بيمه‌شده زن متوفي) و گواهي تحصيل معتبر و تأييد شده از سوي مراجع ذي‌صلاح براي فرزندان ذكور بيش از 18 سال سن را از ديگر مدارك لازم براي برقراري مستمري بازماندگان تأمين‌اجتماعي اعلام كرد.

او ادامه داد: باتوجه به شرايط و ويژگي‌هاي پرداخت حق‌بيمه و يا فوت بيمه‌شده مدارك ديگري نيز ممكن است از سوي شعب سازمان تأمين‌اجتماعي اخذ شود.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =