خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز گفت: اعضای کمیسیون با ارایه اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمت ها داشتند، رییس شورای رقابت نیز این ادعا را قبول و در نهایت تصمیم به بازنگری قیمت خودرو گرفته شد.

روح الله عباسپور در رابطه با دستورکار جلسه کمیسیون گفت: امروز کمیسیون صنایع و معادن میزبان رییس شورای رقابت و مدیران خودروسازی های بزرگ کشور در رابطه با تعیین قیمت خودرو بود، چراکه اعضای کمیسیون با دلایل و مدارکی که در اختیار دارند معتقدند این قیمت گذاری غیر منطقی و نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: از همین رو رییس شورای رقابت با حضور در کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از شیوه قیمت گذاری خودرو ارایه و نمایندگان نیز با اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمت ها کردند.

او ادامه داد: رییس شورای رقابت نیز، فرمول انتخاب شده برای قیمت گذاری را ارایه کرد، اما اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند که اگر تعیین قیمت بر عهده خود خودروسازان بود هم قیمت نهایی کمتر از نرخ اعلام شده بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که شورای رقابت به صورت شکلی این موضوع را بررسی کرده، یعنی قیمت ها بر اساس فرمول شورای رقابت و نرخ اعلام شده از سوی خودروسازان بوده و از نظر ماهیتی بدون بررسی و غیرموثق است، به همین دلیل شورای رقابت هم قبول کرد که بررسی ها ناقص و قیمت اعلام شده غیر منطقی است، از این رو مقرر گردید که قیمتها بازنگری شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: نهایتا نیز یک کارگروه 3 نفره متشکل از علی علیلو به عنوان رییس هیات تحقیق و تفحص، نادر قاضی پور و حمیدرضا فولادگر نیز نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت تشکیل شد تا بازنگری ها انجام و قیمت واقعی خودرو تعیین شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    126 1
    برای هزارمین بار این بحث قیمت رو ول کنید. اگر قرار است به نظر مردم توجه بشه باید بازار خودرو آزاد بشه و در اونصورت نیاز به شورای رقایت و اینهمه دنگ و فنگ نیس
  • ناشناسی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 1
    برادر ما درمان سطحی نمی خواهیم ما بایددنبال راه درست باشیم آزادسازی یعنی بیچاره شدن تمامی صنایع ما .مانباید با این پتانسیلی که داریمنباید فقط مصرف کننده باشیم با تدبیر وبازنگری وجایگزینی مدیران شایسته وعدم تعصب نسبت به رویه مدیران قبلی واقعا می توان این صنعت رابگونه ای شکوفا نمود که یک روزی ایران جز قطب های صنعت خودرو شود.کافی است زیرساخت هابازنگری افکارغلط که سرمایه های اصلی ازفرایند صنعت خودروبجای اینکه صرف ایجادبانک های خصوصی وغیره شود درراه صنعت خرج گردد.می توان کارشناسان این مملکت درصنعت خودروبرای آموزش باهزینه خودروسازان به کشورهای قطب صنعت خودروبروند دانش کسب وآنرادراین مملکت استفاده کننده راهمان اشتباه است ولی هدفمان یکی همانند کشتی که ناخدانداردهرکس ازراه میرسدسوکان رابدست بگیرد؟