گفته می شود مریسا مایر با یک نقشه سری با اپل، می خواهند از پشت به گوگل خنجر بزنند و دیفالت جستجوی ابزارهای مختلف اپل از گوگل به یاهو سوئیچ شود.

 

مدیر اجرایی یاهو قرار است در بخش جستجو گوگل را کنار زده و به دارندگان آیفون و آی پد اجازه دهد تا دیفالت جستجوی اصلی شان مبتنی بر یاهو شود.

در حال حاضر جستجو روی ابزارهای اپلی بر اساس جستجوی گوگل بنا نهاده شده و چه تایپ کرده و یا از طریق فناوری Siri با جستجوگر حرف بزنید، الگوریتم گوگل است که روی ابزارهای اپل نتایج را به شما پیشنهاد می دهد.

هر چند می توانید در ستینگ دستگاه به صورت دستی به سوی یاهو و یا بینگ مایکروسافت بروید اما در هر حال گوگل جستجوگر اولیه و اصلی دستگاههای اپلی است.

به نوشته ری.کد، رقابت کنندگان به همین راحتی کنار نرفته و جنگ جدیدی را در دنیای جستجوگران اینترنتی به راه خواهند انداخت.

بینگ مایکروسافت نیز از زیر یوغ گوگل بیرون آمده است و یاهو اپل را ترغیب کرده تا گوگل را رها کند. جالب اینکه موتور یاهو قبلا مبتنی بر بینگ مایکروسافت بوده که حالا مستقل شده  و یاهو باید اپل را برای ممانعت از تسلیم در برابر گوگل از لحاظ فنی متقاعد سازد.

یاهو آنقدرها هم که خیال می کند قوی نشده است. ماه می سال گذشته 6 میلیون کاربر بریتیش تله کام که عضو یاهو بودند بدلیل بروز مشکلات فنی در ایمیل یاهو، از این سرویس دهنده جدا شدند و در اکتبر سال گذشته وقتی یاهو سعی کرد باگ های "یاهو میل" را گرفته و سرویس را به روز رسانی کند، اوضاع بدتر شده و مشکلات دو چندان شد.

در ماه دسامبر میلیون کاربر یاهو با بدافزار Pony botnet حساب کاربری خود را از دست دادند و حالا کاربران یاهو با باگ خونریزی قلبی دچار مشکلات امنیتی جدید شده اند.

تنها برگ برنده یاهو در عرصه رقابت با بزرگان سود حاصل از سرمایه گذاری روی Alibaba در چین است که می تواند سود آن قسمت را به بخش های ضرر ده منتقل کند و حالا با ریسک بزرگ پیشنهاد دادن به اپل خود را در آزمون بزرگ و سخت فنی قرار می دهد که اگر نتواند از پس اش برآید، آینده خود را تباه خواهد کرد.

علی رغم رقابتهای موجود اپل و گوگل با هم سالهاست کار می کنند و اختلافات روی گوگل مپ و اپ یوتیوب سال گذشته باعث شد تا آیکون این دو از صفحه اول محصولات اپل به صورت دیفالت برداشته شود.

آیا اپل حاضر است پل های بیشتری را پشت سرش علیه گوگل خراب کند؟ این داستان غیر مستقیم می خواهد پایان رابطه یاهو با مایکروسافت را نیز تعریف کند و چالش جدیدی را بوجود بیاورد.

منبع: ری.کد

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    30 5
    عمرا با این کارها یاهو به هیچ جا نمیرسه، همون طور که گوگل هر چقدر زور میزنه توی بحث شبکه اجتماعی به جایی نمیرسه، یه سری کارها هست که اصالت میخواد حتی توی دنیای آیتی، یاهو هم اصالت یک موتور جستجوی قوی رو نداره اصالت یاهو بیشتر توی اخبار بیخوده
  • jak IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    11 3
    خنجر دست خودشو ميبره
  • رکسانا IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    17 1
    داستان بامزه ای بود
  • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    29 8
    بچه که بودیم می گفتیم فلانی لجش گرفته مورچه گازش گرفته. اینم اثر آمار جدید که می گه اندروید داره توی آمریکا هم پر طرفدارتر از آی او اس می شه
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    9 5
    خبرانلاین اپلی
  • سعید IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    6 2
    اپل با این کار فقط محبوبیت سیتم عامل خودش رو کم می کنه و این کار هیچ ضرری برای گوگل نداره چون قطعا کاربران از یاهو استفاده نمی کنند و به گوگل پناه می برند