ایسنا نوشت:

رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای تدوین چهارمین برنامه استراتژیک کشوری ایدز در سال جاری و اجرای آن از سال 94 برای مدت پنج سال خبر داد.

دکتر عباس صداقت با بیان اینکه سال 93 آخرین سال اجرای سومین برنامه استراتژیک کشوری ایدز است، گفت: بر این اساس تدوین برنامه پنج ساله بعدی یعنی چهارمین برنامه استراتژیک ملی ایدز از مهم‌ترین اقدامات ما در سال جاری خواهد بود.

او گفت: از سال 94 برنامه پنج ساله بعدی ایدز (برنامه چهارم ملی) باید اجرا شود. همچون برنامه‌های گذشته، برنامه چهارم استراتژیک ایدز نیز باید با هماهنگی نزدیک دیگر سازمان‌های مرتبط تدوین و اجرایی شود.

صداقت گفت: قبل از تدوین چهارمین برنامه استراتژیک ملی ایدز، لازم است تحلیل وضعیت از اپیدمی HIV/AIDS در کشور صورت گیرد تا بر اساس نتایج این تحلیل وضعیت بتوانیم برنامه استراتژیک پنج ساله بعدی که مختص سال‌های 94 تا 99 خواهد بود را تدوین کنیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی برآنکه با توجه به وضعیت موجود، تاکید برنامه استراتژیک چهارم ایدز روی چه مواردی خواهد بود، گفت: بی‌تردید تدوین این برنامه بر اساس نتایج تحلیل وضعیت خواهد بود. اما مطالعات پیمایشی طوری است که پیش بینی می‌شود در برنامه استراتژیک بعدی تاکیدمان همچنان بر روی کنترل بیماری‌های آمیزشی باشد.

صداقت در این باره گفت: بی‌تردید جوانان، نوجوانان و زنان مهم‌ترین گروه‌های هدف این برنامه خواهند بود. پیشگیری از انتقال جنسی HIV/AIDS و تاکید بر برنامه کاهش آسیب اعتیاد در زمینه HIV از مباحثی است که پیش بینی می‌شود از مهم‌ترین راهبردهای برنامه چهارم کشوری ایدز باشند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =