مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 25 فروردین 1393

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبردار میلیاردی با 15شاکی در شهریار خبر داد و از مالباختگان احتمالی خواست جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منصور خدادادی تشریح کرد: با دریافت پرونده ای از کلانتری 18باغستان شهریار مبنی بر کلاهبرداری یک فردی که با چهره موجه خود را از کارکنان دولت معرفی می کرد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ خدادادی ادامه داد: شاکی با فریب یکی از مالباختگان به او وعده داده بود می تواند برایش تخفیف مجوز ساخت بگیرد و در این راستا 104 میلیون و 500 هزار ریال از وی گرفته و هیچ کاری انجام نداده بود.
با توجه به حساسیت موضوع، ضمن تحقیق از شاکی مشخص شد که متهم با نشان دادن دستبند و انواع کارت های شناسایی از نهادهای کشوری و لشکری، شاکی را فریب داده و اعتماد وی را جلب کرده و در فواصل مختلف به بهانه پیشرفت کار مبالغی اخذ کرده است.
خدادادی تصریح کرد: به مرور زمان شاکیان دیگری که به بهانه های مختلف و متناسب به نیاز آنها، مانند اخذ وام های سنگین، آزادی زندانی، اعطاء نمایندگی، با چهره موجه و با استفاده از عناوین جعلی و دادن شماره حساب خود کلاهبرداری کرده بود به پلیس آگاهی مراجعه کردند.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران عنوان داشت: با بکارگیری مخبرین و اقدامات فنی نهایتا متهم در منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفته و پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد. در بازجویی از متهم ، وی ضمن اعتراف به جرمش،به کلاهبرداری از 15 نفر بالغ بر یک میلیارد و 8 میلیون ریال اعتراف کرد.
سرهنگ خدادادی افزود: متهم اعتراف کرد با همراه داشتن دستبند و گاز اشک آور ، در کلاهبرداری هایش، کارت های مربوط به نمایندگی شرکتش را به مالباختگان نشان می داده و به بهانه وام گرفتن از آنها پول می گرفته است.

گفتنی است؛ به دستور مقام قضایی تصویر متهم در جراید و رسانه های کشوری منتشر می شود تا چنانچه شهروندی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته، جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به آن به پلیس آگاهی غرب استان تهران واقع در شهرک اداری شهرستان شهریار مراجعه کنند.

 

نجات داماد جنایتکار از چوبه دار
مرد جنایتکار که به خاطر اختلافات خانوادگی برادرزنش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.
به گزارش مهر، در این پرونده علیرضا متهم است 16 اسفندماه سال 84 برادرزن خود به نام سعید را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.
مرد جنایتکار پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد. درحالیکه شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شده بود مادر مقتول با مراجعه به دادسرا، رضایت خود را اعلام کرد.
صبح امروز مردم جنایتکار از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: با توجه به گذشت اولیای دم برای متهم از جنبه عمومی جرم تقاضای مجازات قانونی را دارم.
سپس علیرضا در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش، گفت: زمان جنایت به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم از او جدا شدم. من در همدان زندگی می کردم و همسرم نزد خانواده اش در گلشهر کرج بود. روز حادثه برای دیدن فرزندانم نزد همسرم رفتم اما او مخالفت کرد. بر سر این موضوع درگیر شدیم که سعید ضربه ای به سرم وارد کرد من هم یک لحظه کنترلم را از دست داده و با چاقویی که همراه داشتم سعید و همسرم را مجروح کردم. در صحنه جنایت دستگیر شدم و حالا 8 سال و دو ماه است که در زندان هستم. از مادر مقتول حلالیت گرفتم و از قضات دادگاه می خواهم که مرا ببخشند.
پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شده و با توجه به احتساب دوره بازداشت علیرضا او را به 8 سال و 2 ماه زندان محکوم کردند.

 

بازداشت پسر پدر کُش در همدان
فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری پسری که اقدام به قتل پدرش طی هفته قبل در جاده شورین کرده بود، خبر داد و به ایسنا گفت‌: هفته گذشته یک مرد 40 ساله در جاده شورین نرسیده به روستای ده پهن در حالیکه خونریزی شدیدی بر اثر اصابت ضربات چاقو داشت در 20 متری پیکان خود افتاده بود که با گزارش‌های مردمی ماموران پلیس به محل اعزام شدند.
سرهنگ رسول مرادی افزود: پس از کشف جسد، کارآگاهان ما به تحقیق و تفحص در این زمینه پرداختند و ظرف سه چهار روز پس از وقوع قتل قاتل را که پسر مقتول بود، شناسایی و دستگیر کردند.
مرادی تصریح کرد: علت قتل هنوز نامشخص است اما این پسر که قاتل پدر است اعتیاد به مواد مخدر دارد.

 

دستگیری قاتل پس از 6 ماه زندگی مخفیانه در فسا
فرمانده‌ی انتظامی شهرستان فسا در استان فارس از کشف قتل و دستگیری قاتل پس از 6 ماه زندگی مخفیانه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی محمدی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در حوزه‌ی یکی از پاسگاه‌های انتظامی شهرستان و متواری شدن قاتل، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تحقیقات همه جانبه و گسترده‌ی فردی 21 ساله شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: از این متهم دو قبضه سلاح کلاش به همراه دو تیغه خشاب با 60 تیر فشنگ جنگی کشف شد و تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

 

سرقت مسلحانه از طلافروشی در خراسان‌شمالی
رئیس اتحادیه طلافروشان آشخانه از سرقت مسلحانه بیش از پنج کیلو طلا از یکی از طلافروشی‌های این شهر خبر داد و به ایسنا گفت‌: طی حادثه سرقت مسلحانه از یکی از طلافروش‌های مرکز شهر در آشخانه، سارقان پنج کیلو و نیم طلا از این طلافروشی به سرقت برده‌اند.
عباس اکبری ادامه داد: در این سرقت مسلحانه چهار نفر با یک پژو 405 نمره شاهرود با ظاهری پوشانده در مقابل طلافروشی ایستاده و با شلیک تیرهوایی و سپس شلیک به ویترین و شکستن درب ورودی وارد مغازه شدند.
اکبری با اشاره به این که سارقان دارای دو اسلحه کلاشنیکف بوده‌اند، افزود: سارقان با تهدید صاحب مغازه اقدام به جمع‌آوری طلاها کرده و با سرقت پنج کیلو و نیم طلا مغازه را ترک کردند.
وی با ذکر این که رعایت نکات ایمنی و ضوابط خاص از سوی صاحبان طلا فروشی ضروری است، اظهار کرد: طلافروشی فوق به ویترین ضد گلوله و نصب دوربین مدار بسته مجهز بوده است.
اکبری با بیان این که به علت شیشه‌ای بودن درب طلافروشی، ورود سارقان به مغازه راحت‌تر شده است، خاطرنشان کرد: نصب ریموت و درب‌های فلزی برای طلافروشی مهم است.
وی با اشاره به این که طلافروشی به سرقت رفته فاقد هر گونه بیمه‌ای بوده است، افزود: به نظر می‌رسد بیمه‌ای به طلا فروشی‌ها برای جبران خسارت‌هایی از این قبیل تعلق نمی‌گیرد.
اکبری گفت: در سال 87 نیز طی سرقت مسلحانه‌ای بیش از یک کیلوگرم طلا از طلافروشی دیگری در این شهر به سرقت رفت.

 

نجات نوزاد 11 ماهه از توهمات شیطانی پدر شیشه‌ای
نوزادی 11 ماهه که تحت توهمات شیطانی پدر شیشه‌ای خود در بیابان‌های شهرستان خنداب استان مرکزی رها شده بود، در اقدام سریع ماموران پلیس از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، دیروز یکشنبه ماموران انتظامی کلانتری مرکز شهرستان خنداب در اجرای حکمی قضایی برای جلب فردی اهل و ساکن یکی از روستاهای شهرستان به نشانی منزل مسکونی‌اش مراجعه کردند.
در روند رسیدگی به حکم قضایی، همسر متهم اظهار داشت که شوهرش در منزل نیست و بعد از مصرف شیشه همراه نوزاد 11 ماهه خود از صبح منزل را ترک کرده است.
سرهنگ جعفر شمس بیرانوند، فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در این‌باره گفت: با تحقیقات صورت گرفته، متهم در یکی از محلات روستا شناسایی و دستگیر شد ولیکن خبری از نوزاد 11 ماهه وی نبود.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اعتیاد متهم و وجود علایم مصرف شیشه و گفته‌ها و پراکنده گویی‌های وی و اعلام بی‌اطلاعی از وجود نوزاد، ماموران انتظامی به موضوع ظنین شدند و تحقیقات برای یافتن نوزاد در دستور کار قرار گرفت.
بیرانوند اضافه کرد: با توجه به تحقیقات پلیس در گفته‌های متهم مشخص شد وی با توجه به اثرات مصرف شیشه دچار توهم شده و با گمان اینکه فرزندش نوزاد شیطان است، او را در بیابان و در نقطه‌ای نامعلوم رها کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خنداب با اشاره به بسیج تیم‌های گشتی برای یافتن نوزاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع چندین تیم گشتی برای یافتن موضوع به محل اعزام شدند و بعد از ساعاتی نوزاد گریان در داخل یک کاپشن مشکی در نزدیکی مسیر یک رودخانه پیدا و تحویل مادرش شد.
سرهنگ بیرانوند در پایان خاطر نشان کرد: متهم حسب دستور مقام قضایی تحویل زندان شد.

 

سقوط مرگبار داربست ساختمان در حال ساخت
عدم استحکام داربست فلزی ساختمان در حال ساخت، موجب سقوط داربست و مرگ کارگر جوان در خیابان شهرآرا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر سقوط داربست های فلزی ساختمان در حال ساخت در خیابان شهرآرا، بالاتر از خیابان محمدی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:28 عصر دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 10 و گروه امداد و نجات 3 را به محل حادثه اعزام کرد.
نادر رحمان زاده، افسر آماده منطقه 2 عملیات گفت: در محل حادثه یک ساختمان 6 طبقه در حال ساخت مشاهده می شد که به منظور اجرای نماسازی ساختمان، داربست های فلزی بر روی آن نصب و سراسر آن با برزنت پوشانده شده بود.
وی ادامه داد: در این حادثه به علت محکم نبودن داربست های فلزی و وزش باد شدید، داربست از چند قسمت جدا شده و بر روی ساختمان مسکونی دو طبقه در روبروی محل حادثه سقوط کرده بود و کارگری که مشغول کار در روی داربست فلزی بود از ارتفاع سقوط کرده و نقش بر زمین شده بود.
آتش نشانان به سرعت با کشیدن نوار هشدار دهنده محل را ایمن سازی کردند و کارگر جوان را به امدادگران اورژانس تحویل دادند که متاسفانه طبق تایید آنان وی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده بود.
آتش نشانان پس از انتقال داربست ها به مکان امن و بررسی محل سقوط داربست های فلزی و اطمینان از نبود مصدوم، آنها را مهار کرده و پس از ساعت ها تلاش و ایمن سازی های لازم ساعت 3 بامداد به ماموریت خود پایان دادند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برنج سادات IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    1 0
    باورش خیلی سخته.نیست؟بابلبرنج ساداتجمشید حسینی
  • بی نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    13 2
    این عکس دزده؟؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    1 2
    من ایشون رو می شناسم...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    17 0
    این جونورا لیاقت پدر مادر بودن ندارن باید نوزاد را گرفت و به سرپرست واجد شرایط سپرد.