ایرنا نوشت:

کارشناس بازار سرمایه گفت: طرح بورس مسکن با تامین منابع مالی مورد نیاز مسکن، کمک فزاینده ای در رونق این حوزه اقتصادی و حرکت در مسیر واقعی و صحیح آن خواهد داشت.

فردین آقابزرگی با اشاره به بحث این روزهای حوزه مسکن در خصوص ایجاد بورس مسکن، اظهار داشت: بورس مسکن که ایده و فکری جدید در حوزه مسکن کشور است، در تمام کشورهای پیشرفته و کشورهایی که با آگاهی نسبت به تامین مالی راه اندازی بخش مسکن اقدام کرده اند، وجود دارد.

وی گفت: از آنجا که امروز اکثر تعیین قیمت ها و انجام معاملات در این حوزه در بازار غیررسمی صورت می گیرد، بازار مسکن کشور از شفافیت لازم برخوردار نیست.

آقابزرگی بطور نمونه با اشاره به طراحی ساز و کاری نظیر صندوق "زمین و ساختمان نسیم" که هم اینک حدود 600 میلیارد ریال موجودی دارد، افزود: ایجاد این صندوق حرکت خوبی در حوزه مسکن بود که راه را برای تامین مالی فعالیت های مسکن باز کرد.
وی تصریح کرد: بورس مسکن نیز اگر بتواند معاملات این حوزه را به درستی هدایت کند، طرحی بسیار جالب خواهد بود؛ کما اینکه چنین تجربه ای در بسیاری کشورهای پیشرفته جهان نیز وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته وجود بازار سنتی مسکن در کشور و سایر موانع، از جمله محدودیت های اجرای بورس مسکن خواهد بود؛ اما طرح کلیات این مهم در بین کارشناسان و صاحبنظران و حمایت وزیر اقتصاد از آن می تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و اجرای جزئیات ایجاد و راه اندازی بورس مسکن و ساماندهی ساز و کار اولیه آن، نیازمند تعامل بین دولتمردان، اقتصاددانان و اتحادیه مشاوران املاک است که گروه آخر ممکن است در ابتدا به چشم رقیب به این طرح نگاه کنند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    10 2
    اولین قدم در رفع مشکلات مسکن سامان دهی واقعی املاک مسکن و حذف بسیاری از افراد دلال و غیرمتخصص از این حرفه است که سبب آشفتگی مسکن و بدبختی بسیاری از مردم شده اند.
  • مسعود A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    7 2
    خب دلیلش اینه که جلوی کلاهبرداری و دلال بازی و هزار جور حقه بازی به اصطلاح مشاوران مسکن رو میگیره چون باعث رقابت میشه و آقایان دیگه نمیتونن بخاطر کمیسیون خودشون سالی چند بار کرایه ها رو گرون کنن و خون مستاجر بدبخت رو توی شیسه کنن
  • مالک A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 2
    آقای عقبایی خودش یک املاکیه و هیچ وقت قبول نداره اقوام عزیزش که دارن بدون زحمت و با دوتا تلفن درصد دلالی و باصطلاح مشاور املاکی میگیرن رو از دست بدن. انصافا این مشاورین املاک مشاوره میدن یا یه خونه کسی میسپاره و یکی میخره یا اجاره میکنه و املاکی محترم فقط چندین کلمه درون جاهای خالی قوانامه مرقوم و در آخر حق الزحمه چند درصد میگیره.این درآمد حلاله....
  • جلیلی A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 1
    تنها راه حل برای مشکل کنونی مسکن در کشور برچیدن بساط مشاوران املاکه.