نوری: 5 تا از السد خوردیم، 2 تا ژاوی زد!/ طارمی به درد قطر نمی خورد

محمد نوری می گوید طارمی باید به اروپا فکر کند.

مهدي يكتا - خبرگزاری خبرآنلاین؛محمد نوري تازه يكي، دو ماهي است كه به قطر رفته اما به شدت دلتنگ فوتبال ايران است. كاپيتان فصل گذشته پرسپوليس گرچه اين روزها بازوبند كاپيتاني مسيمير را بر بازو بسته است منتهاي مراتب فوتبال قطر آن شور و هيجان لازم را ندارد و...

در همين راستا با محمد نوري تماس گرفتيم كه در پي از نظرتان مي‌گذرد:

* بازي اخير پرسپوليس تهران مقابل فولاد خوزستان در اهواز را ديدي؟

بازي را از طريق تلويزيون ديدم و لذت هم بردم. البته پرسپوليس در چند هفته گذشته هم شايستگي پيروزي را داشت ولي اسير اتفاقات شد. اين بار جلوي فولاد مزد زحماتش را گرفت.

* تو جزو كساني بودي كه همواره حتي در قطر هم از تيم برانكو دفاع مي‌كردي.

هم بازيكنان پرسپوليس را مي‌شناسم و هم برانكو را. او يك مربي فوق‌العاده است كه از دانش بالايي برخوردار است. من در آن چند ماهي كه با برانكو كار كردم، متوجه شدم برنامه دارد. همه ما مي‌ديديم پرسپوليس چشم‌نواز و تماشاگرپسند بازي مي‌كند و فقط روي بدشانسي است كه نتيجه نمي‌گيرد. بايد به اين تيم زمان داد.

* فكر مي‌كني در صورت زمان دادن به اين تيم، برانكو مي‌تواند مدعي قهرماني باشد؟

چرا كه نه؟! پرسپوليس مربي بزرگي بالاي سرش است. بازيكنان خواهنده و باانگيزه‌اي هم دارد و از همه مهم‌تر هواداران بامعرفت دارد. اين پرسپوليس اگر حمايت شود و كمي هم تمركز داشته باشد، مي‌تواند حداقل سهميه آسيا را بگيرد. من يكي كه به اين تيم خيلي اميدوارم.

* خيلي مطمئن حرف مي‌زني.

باز هم مي‌گويم به اين تيم ايمان دارم. البته شما رسانه‌ها هم خيلي مي‌توانيد به پرسپوليس كمك كنيد. حمايت از فوتبال زيبا و هجومي مي‌تواند باعث رشد كيفي فوتبال ايران شود.

* پس از بازي با فولاد خوزستان، همه از مهدي طارمي به عنوان ستاره پرسپوليس نام بردند در حالي كه خودش معتقد است ستاره نيست.

مهدي طارمي در بازي با فولاد خوزستان همه كار كرد. دو تا گل زد و يك پنالتي هم گرفت كه خراب شد. بدون شك ستاره بازي بود. با اين حال مهدي جوان بااخلاق و مأخوذ به حيايي است. او همواره از شهرت فراري است و اميدوارم همين‌طور از غرور پرهيز كند. مهدي تا همين الان هم ستاره بوده است.

* قرار بود مهدي طارمي به قطر برود. آيا مي‌توانست در اين كشور موفق باشد؟

به نظر من فوتبال قطر به درد مهدي طارمي نمي‌خورد!

* چرا؟!

(با لحني جدي) مهدي طارمي بايد به فكر اروپا باشد. او از پتانسيل بالايي برخوردار است و نه تنها در مسابقات بلكه در تمرينات پرسپوليس هم عالي بود و حسابي باعث آزار مدافعان روبه‌روي خود مي‌شد. ما كمتر مهاجمي در ايران داريم كه در كنار تكنيك و سرعت خود، از قدرت بدني بالايي برخوردار باشد. مهدي طارمي اين توانايي‌ها را توأمان دارد و به همين خاطر مي‌گويم بايد در اروپا بازي كند.

* زماني كه در ايران توپ مي‌زدي، پنالتي‌زن اول پرسپوليس بودي و حالا با جدايي تو، اين تيم با بحران زدن ضربات پنالتي مواجه شده است.

پنالتي زدن به خودي خود سخت است و در پرسپوليس دوبله سخت است! هر بازيكني كه پشت توپ مي‌ايستد، به 10 جا فكر مي‌كند. همين افكار مختلف باعث برهم خوردن تمركز پنالتي‌زن مي‌شود و...

* اين افكار سراغ تو هم مي‌آمد؟

به هر حال طبيعي است. من هم چند پنالتي براي پرسپوليس زدم كه بدترين خاطره‌ام خراب كردن پنالتي در دربي بود. تا مدت‌ها درگير آن ضربه بودم و حتي تصميم گرفتم چند سال پنالتي نزنم. خيلي سخت است در دربي پنالتي بزني. فكر خراب شدن احتمالي ضربه، واكنش تماشاگران، عكس‌العمل مربي، همه و همه در صدم ثانيه سراغ آدم مي‌آيد و من هم از اين قاعده مستثني نبوده و نيستم.

* پس چه شد كه دوباره وقتي پشت ضربه پنالتي ايستادي، موفق شدي؟

آمادگي ذهني بالايي داشتم. سعي مي‌كردم تمركز كامل داشته باشم. قبل از زدن ضربه پنالتي، يك نفس عميق مي‌كشيدم و از همه مهم‌تر آن كه با خودم دائم مي‌گفتم توپ من گل مي‌شود!

* يعني همين كافي بود؟

نمي‌دانم ولي از نظر رواني خيلي به من كمك مي‌كرد. ديگر به خراب شدن فكر نمي‌كردم. همواره افكار مثبت در سرم بود و گل شدن و شادي تماشاگران پرسپوليس را در ذهن خودم مرور مي‌كردم. نمي‌دانم همين‌ها كافي است يا نه ولي هرچه هست، بايد آمادگي ذهني براي گل شدن توپ حداقل در ذهن بازيكن وجود داشته باشد.

* به نظرت چه كسي بايد پنالتي‌هاي پرسپوليس را بزند؟

اين نظر برانكو است كه چه كسي پشت ضربه پنالتي بايستد. فكر مي‌كنم كسي بايد مأمور زدن ضربه پنالتي در پرسپوليس باشد كه استرس كمتري داشته باشد. آرامش و خونسردي يك بازيكن نقش به‌سزايي در موفقيت ضربه پنالتي دارد.

* در مسيمير هم پنالتي‌زن اول هستي؟

نه، من پنالتي‌زن اول مسيمير نيستم. ما اينجا يك مهاجم برزيلي داريم كه خيلي خوب پنالتي مي‌زند و سرمربي هم گفته پنالتي‌ شد، او بزند.

* مشكلي نداري؟

نه، چه مشكلي؟ ما در فوتبال حرفه‌اي بايد تابع نظر سرمربي باشيم چرا كه او هم مسئوليت دارد و هم دلش بيشتر براي تيم مي‌سوزد، وانگهي جوابگوي نتايج هم خودش است.

* خبر داري كه سه بازيكن از پرسپوليس به تيم ملي دعوت شدند. نظري نداري؟

شنيدم رامين رضاييان، اميد عاليشاه و مهدي طارمي به تيم ملي دعوت شده‌اند و هر سه هم لياقت دعوت به تيم ملي را دارند. رامين و مهدي كه در گذشته هم به تيم ملي دعوت شده بودند و اميد عاليشاه هم حقش بود كه پارسال به پيراهن تيم ملي برسد. اميد مزد زحمات و بازي‌هاي كم‌نقص و يكنواخت خود را گرفت و در مجموع براي هر سه بازيكن آرزوي موفقيت مي‌كنم.

* اينكه خودت دعوت نمي‌شوي، اعصابت را به‌هم نمي‌ريزد؟

اصلاً و ابداً! اين تشخيص كارلوس كروش است و به آن احترام مي‌گذارم. همين جا هم از ته دل مي‌گويم براي تيم ملي كشورم آرزوي موفقيت دارم و دعا مي‌كنم هند و گوام را راحت شكست داده و در مرحله بعدي هم با پشت‌سر گذاشتن رقبا، به جام جهاني 2018 روسيه راه پيدا كنيم.

* مصاحبه‌اي از تو خوانديم كه از قول ژاوي گفته بودي ستاره سابق بارسا از گرماي قطر ناليده است.

بله، بنده خدا از اروپا به اينجا آمده و هنوز نتوانسته با گرماي شديد قطر كنار بيايد. من به عنوان كاپيتان مسيمير با ژاوي كه كاپيتان السد بود، اول بازي دوستانه دست داديم و لحظه‌اي خوش و بش كرديم.

* شنيديم ژاوي هنوز هم آماده است.

چه‌جور هم! ژاوي دو گل به ما زد تا تيمش در اين ديدار تداركاتي 5 بر 3 مقابل ما برنده شود.

* همه بازيكنان السد بودند؟

ملي‌پوشان السد نبودند ولي باز هم السد تيم گردن‌كلفتي است. ژاوي هم نمايش فوق‌العاده‌اي ارائه داد و ثابت كرد هنوز تمام نشده است. البته ما هم تيم تازه ليگ برتري شده و جواني هستيم.

* دوست نداشتي عضو اين پرسپوليس كه خيلي هم زيبا بازي مي‌كند، باشي؟

پرسپوليس بدون من هم راه خود را مي‌رود. انصافاً اين پرسپوليس دوست‌داشتني است و خوشحالم جوانان باانگيزه و خوبي دارد.

* راستي در قطر با آندرانيك تيموريان هم كري‌هاي آبي و قرمز داريد؟

نه به آن صورت، الان هم كه آندو به عنوان كاپيتان تيم ملي به ايران آمده است و براي او هم آرزوي موفقيت مي‌كنم.

* دلت براي چه چيزي در ايران تنگ شده است؟

براي همه چيز تنگ شده است. فوتبال ايران خيلي با اينجا فرق مي‌كند.

* براي خبرنگاران ايراني دلت تنگ نشده است؟

ما در پرسپوليس عادت داشتيم هر روز سر تمرين هوادار و خبرنگار ببينيم. تلفن‌مان مرتب زنگ مي‌خورد و سر مسابقات هم تماشاگران سنگ تمام مي‌گذاشتند. دلم براي همه اين‌ها تنگ شده اما به هر حال فوتبال حرفه‌اي اين مسائل را هم دارد.

* بسيار خب، سؤالات ما به پايان رسيد. حرف ناگفته‌اي نداري؟

به همه دوستان خبرنگار و بچه‌هاي خبرورزشي سلام برسانيد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمدی A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    همه میدونند بخاطر پول یرسپولیس رو ول کردی رفتی وگرنه عشق به پرسپولیس کشکه
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
      18 16
      خيلي تابلوهه كه استقلالي هستي،تو برو غصه فرهاد جونتو بخور كه وسط فصل قهر كرد رفت قطر
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    19 2
    طارمی به درد قطر نمی خورد. به نظر من فوتبال قطر به درد مهدي طارمي نمي‌خورد شرط امانت را رعایت کنید.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    18 0
    "او همواره از شهرت فراري است و اميدوارم همين‌طور از غرور پرهيز كند." عالي بود اين نكته