دنیای اقتصاد نوشت: قیمت پیشنهادی بخش زیادی از فایل‌هایی که طی یک هفته گذشته عرضه شده، شامل اجاره‌های سنگین به همراه ودیعه‌های حداکثر 50 میلیون تومانی بوده است.

 به دنبال تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و افزایش تمایل موجران به دریافت اجاره بهای بیشتر، شمار زیادی از فایل‌های یک هفته اخیر در مناطق مختلف تهران با ودیعه زیر 50 میلیون تومان و اجاره بهای نسبتا بالا ارائه شده است. صرف‌نظر از اینکه برخی از مستاجران توان مالی پرداخت ودیعه‌های سنگین برای رهن کامل آپارتمان را ندارند، عده زیادی از آنها ناچار می‌شوند به شرایط مطلوب موجران مبنی بر دریافت اجاره بهای بالاتر و ودیعه کمتر تن دهند تا بتوانند در خانه مطلوب خود سکونت کنند.

بررسی موتورهای جست و جوی معتبر املاک نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی بخش زیادی از فایل‌هایی که طی یک هفته گذشته عرضه شده، شامل اجاره‌های سنگین به همراه ودیعه‌های حداکثر 50 میلیون تومانی بوده است.

مشاوران املاک معتقدند هرچند ترجیح قطعی موجران دریافت اجاره بهای بالاتر است، اما قاعدتا هرقدر این رقم سنگین‌تر باشد، اطمینان از توان مالی پرداخت آن توسط مستاجر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر این اساس موجران اغلب معادل حداقل یک سال اجاره بهای ملک خود، ودیعه دریافت می‌کنند تا در صورت ناتوانی مستاجر در پرداخت، بتوانند اجاره بها را از مبلغ ودیعه کسر کنند.

در جدول زیر قیمت پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان با ودیعه حداکثر 50‌میلیون تومانی در نقاط مختلف پایتخت قید شده است. قیمت‌های ذکر شده مربوط به واحدهای مسکونی با سن بنا و امکانات جانبی متفاوت است و این موضوع در کنار مطلوبیت محل دقیق آپارتمان روی قیمت تعیین شده تاثیرگذار است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تاريخ A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    30 18
    خدا از مالكان بي انصاف نگذره، اينهمه فچالت و بدبختي گريبانگر اينها مي شود ولي دست از بي انصافي و لامروتي برنمي دارند. مسابقه به رخ كشي قيمت رهن و اجاره گذاشته اند....
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    31 16
    حالا هي سود بانكها را كم كنيد تا بيشتر شاهد اعداد نجومي در مبلغ اجاره ها باشيم. لطفا يك مسابقه ترتيب بدهيد تا مردم حدس بزنند كه اگر سود بانكي به 13 درصد كاهش يابد، قيمت اجاره به چقدر خواهد رسيد؟ بدون شك نتايج جالبي بدست خواهد آمد
  • بی نام RO ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    5 2
    البته اجاره ٣٠٪‏ حساب ميشه ها، سود بانكي ١٥٪‏
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    8 0
    اینو مسولان ببینن که بالای ۸۰ درصد مردم عادی مبلغ دریافتی ماهانشون یه میلیون هم نمیرسه اگه در کنار کاهش سود بانکی حقوق کارکرو کارمند بالا نره به زودی دچار فاجعه خیلی بزرگتری باید باشیم
  • رجوانی A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    خبر از روی روزنامه دنیای اقتصاد کپی برداری شده؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
      0 0
      حاجی بد نیست مطلب رو با دقت بخونی، منبع زده شده...