ستاره دار شدن سینماگران، حمایت ویژه از اصغر فرهادی و ... / دبیران جشن خانه‌ سینما پاسخ دادند

همایون اسعدیان کارگردان و دبیر هفدهمین جشن خانه سینما و مازیار میری دبیر اجرایی این جشن در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنا بر گفته این دو کارگردان هفدمین جشن خانه سینما جمعه شب ۲۰ شهریورماه در محل عمارت مسعودیه برگزار میشود. مکانی که به نظر اسعدیان مناسبترین جا برای برگزاری این جشن است: «پانزدهمین دوره جشن خانه سینما هم در عمارت مسعودیه برگزار شد. با توجه با به تعداد بالای میهمانان ما به سالنی نیاز داشتیم که ظرفیت ۳ هزار نفر را داشته باشد به همین خاطر سالنی مثل برج میلاد هم حتی برای ما کم است. در نتیجه فکر کردیم بهترین مکان همین عمارت مسعودیه است چون فضای باز مناسبی دارد و برای چیدن صندلی و جا دادن مهمانان شرایط دارای شرایط خوبی است.» 

اسپانسرهای این جشن دیگر موضوعی بود که اسعدیان درباره آن گفت: «صنایع شیر به عنوان اسپانسر در این دوره از جشنواره با ما همکاری میکنند. البته امسال شرکتهای زیادی تمایل داشتند به عنوان اسپانسر در جشن ما حضور داشته باشند و من نمیدانم چرا این همه شرکت دوست داشتند با ما همکاری داشته باشند اما خیلیهایشان دیر به این فکر افتادند.» 

او همچنین در خصوص این که چرا شرکتهای فرهنگی اسپانسر این جشن نیستند نیز گفت: «شرکتهای فرهنگی هم مثل ما کار فرهنگی میکنند و خودشان به حمایت مالی نیاز دارند. پاسخ  البته شرکت صنایع شیر هم در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری فعال است و فعالیتهای زیادی برای مقابله با پوکی استخوان انجام داده است.» 

این کارگردان همچنین درباره حمایت خانه سینما از اصغر فرهادی نیز توضیحاتی ارائه داد: «حمایت خانه سینما از فیلمسازان در چارچوب موقعیت و موفقیت فیلمسازان در عرصههای بینالمللی تعریف نمیشود. درست است که اصغر فرهادی مثل دیگر بزرگان سینمای ایران برای ما افتخارات بسیاری به همراه آورده است اما این بدان معنا نیست که خانه سینما حمایت متفاوتی از این کارگردان کرده باشد. باز هم تاکید میکند که خانه سینما برای حمایت از اعضای خود بهترینها و پرافتخارترین سینماگران را ستارهدار نمیکند و نگاه متفاوتی به آنها ندارد.» 

در جشن خانه سینما از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام و علیرضا داودنژاد تقدیر میشود و فیلمهای «چند متر مکعب عشق»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «قصهها» هر کدام با نامزدی در ۱۰ رشته بیشترین میزان نامزدی در این دوره از جشن خانه سینما را دارند. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =