ایرنا نوشت:

گروه تروریستی داعش تهدید کرد، ظرف پنج سال آینده با اشغال اسپانیا آن را به اندلس جدید تبدیل خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری 'الیوم السابع'، روزنامه 'ای بی سی' چاپ اسپانیا نوشت گروه تروریستی داعش پس از گسترش نفوذ خود در سوریه وعراق در تلاش برای وحدت اراضی تحت خلافت خود، پرتغال واسپانیا را نیز وارد برنامه های خود کرده ومی خواهد با اشغال اسپانیا ظرف پنج سال آینده آن را به اندلس جدید تبدیل کند .

این روزنامه افزود: داعش در این زمینه تصاویر ونوارهای ویدیویی تهدید آمیز جدیدی پخش کرده است که شباهت زیادی با اقدامات رهبران القاعده از جمله اسامه بن لادن وایمن ظواهری در قرار دادن اسپانیا جزء تروریست های دائمی در اذهان خود دارد.

روزنامه اسپانیایی مذکور ،کاتالونیا را که جمعیت زیادی از مسلمانان را در خود جای داده است، مهمترین اماکن نگران کننده برای اسپانیا دانست به طوری که اخیرا در خانه یکی از ساکنان این منطقه پوستری یافت شد که در آن به نقل از داعش نوشته بود کاتالونیا متعلق به مسلمانان است .

'فرانسیسکو مارتینز' وزیر مشاور در امور امنیتی اسپانیا گفت: این تهدید به صورت ویژه مخصوص اسپانیا نیست علی رغم اینکه برخی علائم در نوارهای ویدیویی وتصاویر به اندلس اشاره دارد اما 'ریاض تاتاری' رئیس کمیته اسلامی اسپانیا با رد این ادعاها گفت: این شایعات جنبه ایذایی برای جوامع اسلامی دارد واسپانیا هدف واقعی آنها نیست.

گروهک تروریستی داعش که چند سال پیش از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب و پشتیبانی برخی کشورهای عربی منطقه برای مبارزه با بشاراسد شکل گرفت در حال حاضر بهانه ای برای حضور کشورهای غربی در قلب خاورمیانه شده است تا بتوانند اهداف خود را عملی کنند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =