بازتاب بیانات رهبرمعظم انقلاب در رسانه‌های خارجی

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: رهبری ایران روز چهارشنبه گفت که کشورش اجازه هیچ گونه بازرسی از تاسیسات نظامی را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب برخی درخواست‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را زیاده خواهی توصیف و تاکید کردند اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی داده نخواهد شد. این بیانات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: رهبری ایران روز چهارشنبه گفت که کشورش اجازه هیچ گونه بازرسی از تاسیسات نظامی را نخواهد داد.

رهبری ایران در حالی این اظهارات را بیان کرده است که ایران و گروه 1+5‌ در تلاشند تا به یک توافق درباره برنامه هسته‌ای تهران دست پیدا کنند. توافقی که بر اساس بازرسی‌های بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای ایران خواهد بود.

ایران می‌گوید که برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد بنابراین تاسیسات هسته‌ای این کشور شامل سخنان آیت الله خامنه‌ای نمی‌شود.

هم‌چنین خبرگزاری فرانسه با انتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در گزارشی نوشت: رهبری ایران در سخنان روز چهارشنبه‌اش اجازه بازدید بازرسان هسته‌ای از تاسیسات نظامی این کشور یا بازجویی از دانشمندان هسته‌ای این کشور را منتفی اعلام کرد.

ایشان در این باره گفت: همان گونه هم که گفته شد اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ یک مراکز نظامی ایران داده نخواهد شد.

رهبری ایران افزود: آن‌ها هم‌چنین می‌گویند که ما باید اجازه گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای‌مان را بدهیم؛ این زیاده‌خواهی است. من اجازه نمی‌دهم که بیگانگان بیایند که با دانشمندان ما که موجب پیشرفت سطح دانش هسته‌ای شدند گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران و شش قدرت جهانی تا 30 ژوئن فرصت دارند که به یک توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور برسند که در صورت اجرایی شدن آن موجب محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای تهران خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای پرداخت و نوشت رهبری ایران روز چهارشنبه تاکید کرد که تهران خواسته‌های غیرقابل قبول قدرت‌های جهانی در جریان مذاکرات هسته‌ای را نمی پذیرد.

آیت الله خامنه‌ای هم‌چنین امکان بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای ایران را رد کرد.

او گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که حریم خصوصی دانشمندان هسته‌ای یا دیگر مسائل مهم کشورمان نقض شود.

رهبری ایران که آخرین حرف را در خصوص هر توافق هسته‌ای با ایران می‌زند ماه گذشته نیز گفت که مراکز نظامی ایران مورد بازرسی قرار نخواهد گرفت.

وی علاوه بر این گفت: آن‌ها می‌گویند که اجازه گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای‌تان را بدهید. این به معنای بازجویی است و من اجازه نمی‌دهم بیگانگان بیایند و از دانشمندان و فرزندان عزیز این ملت بازجویی کنند.

روزنامه دیلی استار نیز با اشاره بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای مبنی بر این که ایران درخواست‌های غیرمعقول قدرت‌های جهانی را در مذاکرات هسته‌ای نمی‌پذیرد نوشت: رهبری ایران روز چهارشنبه تاکید کرد ما هرگز در برابر فشار کوتاه نمی‌آییم. ما خواسته‌های غیرمعقول طرف مقابل در مذاکرات را نمی‌پذیریم و ایران اجازه دسترسی به تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای‌اش را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز پاسدار و هم‌چنین سوم خرداد سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) حضور یافتند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از چالش‌های پیش‌روی ایران را زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای دانستند و با تأکید بر این که هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آن‌ها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان کردند: باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها، دیواره مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به‌وجود آید.

رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همان‌گونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچ‌گونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی و هم‌چنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آن‌ها، داده نخواهد شد.

ایشان با تأکید براین که هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، گفتند: دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آن‌ها با دانشمندان و محققان ما درباره یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفت‌وگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.


29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    72 8
    کاملا حق با رهبر ماست.گفتگو با دانشمندان هسته ای برابر با ترور انهاست .همان بلایی که سر دانشمندان شهید هسته ای اوردند.این شگرد انهاست.
  • مجید A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    62 4
    ایشان درست میفرمایند حق چنین کاری رو ندارند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    52 7
    خداوند این اقتدار را برای این ملت بزرگ حفظ کند انشاءالله
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    50 12
    مرگ بر آمریکا
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    54 7
    احسنت . به این می گن اقتدار . خدا حفظشون کنه .
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    47 7
    بسمه تعالی درود بر رهبر عزیز وشجاع جمهوری اسلامی ایران که تو دهنی خوبی به امریکایی ها واروپایی های ظالم زد . به فرموده امام امت راحل ما تا آخر امریکا را تحقیر خواهیم کرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    51 10
    سلام فرمایش رهبر معظم انقلاب کاملا درست است قربان تو رهبر عزیز
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    51 10
    خدا سایه اتو از سر ما کم نکنه
  • م س A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    خداقوت ای یادگارامام
  • مظفرخان IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    غربیها غلط میکنند که میخواهند از مراکز نظامی ما بازرسی کنند یا با دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران صحبت نمایند...
  • مجيد رفيعي پرتو A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر رهبر عزير و شجاع به اين ميگن بزرگي و اقتدار