ایسنا نوشت:

کارشناس کنترل دخانیات مرکز بهداشت استان تهران گفت: در تهران چهار کلینیک طرح کاهش دخانیات برای ترک رایگان قلیان نیز فعالند و مصرف کنندگان با دریافت خدمات مانند مشاوره و گرفتن دارو می‌توانند مصرف دخانیات را کنار گذارند.

مهندس جعفر مطهری گفت: یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری در گرایش جوانان به دخانیات کاهش مراکز عرضه قلیان است و همزمان با آن آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاه کردن خانواده‌هاست که رسانه‌ها می‌توانند در این خصوص فعالیت‌های وسیعی انجام دهند.

کارشناس کنترل دخانیات مرکز بهداشت استان با ابراز تاسف از اینکه سن مصرف قلیان بین 13 تا 15 سال رسیده است، گفت: ممنوع کردن استفاده از قلیان در اماکن عمومی، می‌تواند راهکار موثری در کاهش استفاده از دخانیات باشد.

این کارشناس بهداشت محیط یادآور شد: چهار کلینیک طرح کاهش دخانیات برای ترک قلیان به صورت رایگان در سطح شهر فعالیت می‌کنند و مصرف کنندگان دخانیات با دریافت خدمات مانند مشاوره و گرفتن دارو می‌توانند استعمال دخانیات را ترک کنند. برقراری این کلینیک‌ها در شهرستان‌ها نیز راهکاری مهم و اساسی در جلوگیری از افزایش مصرف دخانیات است.

مطهری در پایان اظهار کرد: با برگزاری همایش‌ها در خصوص ضررهای مصرف دخانیات، آموزش و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به تمام افراد جامعه بویژه خانواده‌ها و طرح خود مراقبتی می‌توانیم به داشتن جامعه سالم و آینده بهتر جوانان کمک کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =