ایرنا نوشت:

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: در هر پنج ساعت یک دانش آموز در اثر تصادف جان خود را از دست می دهد.

محمد بخارایی تصادفات جاده ای را مانند غولی خاموش در حال فرو بلعیدن جان مردم ذکر کرد و گفت: در سال گذشته به رغم تلاش های صورت گرفته در این خصوص، ضمن مجروح، مصدوم و معلول شدن 300 هزار نفر 18 هزار نفر نیز کشته شدند که یکهزار و 800 نفر آنان دانش آموز بودند.

او در همایش ارتقا سطح آگاهی و باورهای عمومی در فرهنگ ترافیک در تبریز گفت: تصادفات سال گذشته بیش از 1.5 میلیون نفر را درگیر خود کرد و 250 هزار نفر را نیز رو به فقر سوق داد که بسیار تکان دهنده است.

بخارایی گفت: اگر باور کنیم که تلفات و تصادفات جاده ای و ایمنی راه ها، فاجعه ای ملی است پس برای مقابله با آن نیازمند عزم ملی هستیم.

او گفت: از آنجایی که رفتارهای ترافیکی به عنوان شاخص رشد فرهنگی در جوامع بین الملل تلقی می شود نیاز است تمامی آحاد مردم را با رفتار های ترافیکی آشنا کرده و آنها را ملزم به رعایت قوانین و مقرارت کنیم.

بخارایی گفت: برای ترویج فرهنگ درست ترافیک ابتدا باید خودمان سفیر فرهنگی ایمنی باشیم و مقررات را رعایت کرده و دیگران را نیز تحت تاثیر قرار دهیم.

او از برگزاری همایش های متعدد با اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، رانندگان، بانوان، روحانیون، هنرمندان، اصحاب رسانه و ورزشکاران در دهه ایمنی خبر داد و گفت: از 14 تا 25 آبان ماه برگزاری این گونه همایش ها، قوانین و مقررات رانندگی و ترافیک را تعریف و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این همایش نیمروزه با همکاری جمعیت طرفداران ایمنی راه های آذربایجان شرقی و اداره حمل و نقل این استان در آمفی تئاتر مجمتع پتروشیمی تبریز برگزار و شرکت کنندگان و صاحب نظران در این حوزه به ایراد نظرات خود در خصوص مسایل ترافیکی و جاده ای پرداختند.


23282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 1
    طفلي بچه هاي بيگناه كه قرباني بي تفاوتي و بي توجهي ادمهاي به اصطلاح بالغ ميشن٠ چرا يك مسلمون پيدا نميشه جلوي مرگ و مير كودكان و نوجوانان و چه بر اثر تصادف و حوادث و چه خودكشي ناشي از فشارهاي رواني وارد شده از طرف والدين و بقيه اطرافيان از معلم و مدير مدرسه گرفته تا بقيه رو بگيره٠ هر 5 ساعت يك دانش اموز ميميره، قابل توجه أفراد طرفدار افزايش جمعيت، اي كاش جلوي تلف شدن همين هايي كه هستند و مي گرفتيد، أضافه كردن بچه پيش كشتون.