مهر نوشت:

استاندار تهران با بیان این که ۳۰ درصد از ساختمان‌های تهران نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند گفت: با توجه به جمعیت بالای شهر تهران، امکانات موجود این شهر برای رویارویی با بحران‌ها باید بیش از پیش تقویت شود.

سیدحسین هاشمی در بازدید از جشنواره شهر آماده با بیان این مطلب گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به وسعت شهر و جمعیت ساکن در پایتخت باید بیش از گذشته تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: در این راه باید حداقل امکانات فراهم شود. خوشبختانه وزیر کشور نیز از این موضوع حمایت کرده و دستور داده است تا زمینی به وسعت حداقل ۱۰۰ هکتار در شهر برای رویارویی با بحران‌ها به عنوان مرکز مدیریت بحران کشور جانمایی شود.

هاشمی ادامه داد: دو نقطه از شهر تهران برای این موضوع مشخص و به وزارت کشور پیشنهاد شده است. هر چند این موضوع فرآیندی زمانبر خواهد بود اما باید از نقطه‌ای کار را شروع کنیم و امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی این طرح آغاز شود چرا که این موضوع نیازی مبرم و حیاتی برای شهر تهران است.

استاندار تهران ادامه داد: شهر تهران روی گسل واقع است و همین موضوع توجه ویژه مسؤولان را می‌طلبد که امیدواریم شهرداری تهران، اعضای شورای شهر، استانداری، وزارت کشور و حتی معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری با هم‌افزایی و همکاری و تعامل در راه مدیریت بهتر این موضوع گام بردارند.

وی افزود: در این زمینه یکی از نگرانی‌های اصلی ما، میزان آموزش و آگاهی مردم در این زمینه است. خوشبختانه در این بازدید توضیح داده شد که آموزش عمومی در سطح مدارس و محلات آغاز شده است که امیدواریم این کار استمرار داشته باشد. همچنین رسانه‌ها در این راه وظیفه دارند که به افزایش سطح آگاهی مردم کمک کنند.

هاشمی اظهار داشت: ساخت و سازهای موجود در تهران را نه از لحاظ شهرسازی و نه به لحاظ رعایت مسائل ایمنی مطلوب نمی‌بینیم. در این نمایشگاه نقشه دقیق گسل‌های شهر تهران موجود است. گفته می‌شود که برخی از مردم با اطلاع از وجود گسل زیر خانه‌های خود نگران شده‌اند. امیدواریم شهرداری تهران سازوکاری اتخاذ کند که از این پس اجازه مرتفع‌سازی در چنین نقاطی داده نشود.

استاندار تهران در پایان گفت: در شهر تهران 30درصد از ساختمان‌ها نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند و شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان از این موضوع حمایت می‌کنند. در برنامه ششم توسعه نیز وضعیت بافت‌های فرسوده کشور تعیین تکلیف خواهد شد.

احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز که در این دیدار استاندار را همراهی می‌کرد، طی سخنانی گفت: به دستور شهردار تهران، تدقیق نقشه گسل‌ها و قنوات انجام شده است و از این پس تمامی ساخت و سازها در شهر تهران بر اساس این نقشه‌ها صورت خواهد گرفت.

استاندار تهران از غرفه‌های نمایشگاه جشنواره شهر آماده بازدید و با کارشناسان حاضر در این غرفه‌ها به گفت‌وگو پرداخت

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • uf IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 0
    30 خیلی بیشتر از این حرفاس شما فقط بیا میدان انقلاب ساختمون زشت و انگار ماله صد ساله پیشن