۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳

حسین علیزاده، موسقی‌دان سرشناس می‌گوید همه چیز را نباید از دولت توقع داشت و اگر حکومت از جریان موسیقی سالم حمایت نکرد، مشکلی نیست، چرا که ما خود هم دولتیم و هم ملت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین علیزاده که روز گذشته در دومین نشست آموزشی‌، پژوهشی  موسیقی دستگاهی ایران قرار بود به همراه هوشنگ ظریف، داریوش طلایی، رامین جزایری و کیوان ساکت شرکت کند، به دلیل انجام یک سفر کاری ترجیح داد، فیلمی را به این نشست بفرستد.

او در این فیلم خطاب به هنرمندان جوان عرصه موسیقی گفت:‌ «دوستان جوان باید بدانند که موسیقی را با ریشه باید دنبال کرد. آنچه که امروز به عنوان موسیقی سنتی عرضه می‌شود یک نوع موسیقی عامه‌پسند است که تمرکزش بر روی مسایل مادی اس و ما باید در این شرایط موسیقی را نجات دهیم.» 

آهنگساز «به تماشای آب‌های سپید» افزود: «جوان‌ها باید ابتدا پدیده‌ای را به ریشه متصل کنند و سپس شروع به بروز خلاقیت‌های‌شان کنند. امروز هر کس در جایگاه خودش باید وظیفه‌اش را انجام دهد. همه چیز را از دولت نباید توقع داشت. اگر دولت هم از جریان موسیقی سالم و درست حمایت نکرد عیبی ندارد چرا که ما خودمان هم دولتیم و هم ملت.» 

او با اشاره به روزهای آغازینی که ساز تار را در دست گرفته افزود: «یکی از کسانی که همیشه مدیون او بوده‌ام هوشنگ ظریف است که او را از دوران کودکی شناختم. او معلم سرود ما در مدرسه بود و وقتی به هنرستان رفتم آرام آرام به شخصیت تار نزدیک شدم و دیدم که چه کار سختی پیش رو دارم. خیلی زمان نگذشت که یکی از شاگردان خوب ظریف شدم. من و داریوش طلایی ارتباط قلبی با او داشتیم و وقتی تعطیلات عید فرا می‌رسید با بغض راهی خانه می‌شدیم.» 

آهنگساز «سواران دشت امید» همچنین با اشاره به اهمیت ساز تار در تاریخ گفت که ما باید خواستار تاریخ و فرهنگ‌مان باشیم:‌ «وقتی می‌گوییم تار خواه‌ناخواه یاد ایران می‌افتیم. سرزمین‌هایی که قدمت زیادی دارند به نوعی با سازشان شناخته می‌شوند و ساز هویت و نماینده مردم است. در واقع وقتی صدای ساز را می‌شنویم صدای یک ملت شنیده می‌شود.» 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =