تبلیغات سریال جدید استودیوی آمازون با عنوان «مردی در قلعه بلند» در متروی نیویورک جنجال به پا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مردی در قلعه بلند» داستان پیروزی رایش سوم در جنگ جهانی دوم و روایت تاریخ جهان این بار در صورت پیروزی نیروهای متحدین است. آمازون برای تبلیغات فیلم خود نشان‌ آشنای آلمان نازی روی پرچم آمریکا را بر صندلی‌های متروی نیویورک حک کرده تا بسیاری پس از دیدن این تبلیغ احساس ناخوشایندی را تجربه کنند.

یکی از مسافران مترو با شکایت از این موضوع گفت : «نیمی از صندلی‌ها نشان نازی‌ها را روی پرچم آمریکا نمایش می‌دهد و نیمی دیگر پرچم امپراطوری ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم است. بنابراین من از حق انتخاب برخوردار بودم و من نیز انتخاب کردم که بر نشان نازی‌ها بنشینم.»

مردی در قلعه بلند

پیش از این نیز کمپین‌های تبلیغاتی برخی سریال‌های تلویزیونی در آمریکا با واکنش‌هایی منفی روبه‌رو شده بودند و حتی در برخی از موارد برای تغییر دادن آگهی به آن‌ها فشار زیادی وارد شده بود. برای نمونه شبکه اف‌ایکس در سال 2014 مجبور شد آگهی تبلیغاتی سریال «دگردیسی» را تغییر دهد.

با اینکه به نظر می‌رسد نمایش نشان نازی‌ها روی پرچم آمریکا برای بسیاری غیرقابل تحمل باشد، اما اداره حمل و نقل شهری نیویورک با اشاره به قانونی بودن این آگهی اعلام کرد که این تنها تبلیغ برای یک سریال است، مگر این که اعتقاد داشته باشید آمازون از اشغال آمریکا به دست آلمان نازی دفاع می‌کند.

البته در این میان بسیاری از مسافران از دیدن این آگهی‌ها سردرگم شدند. یکی از این مسافران در توئیتر نوشت : «متروی خیابان چهل و دوم پوشیده از نشان‌های نازی‌ها و امپراتوری ژاپن است. مسافران ظاهر توجهی به این نکته ندارند.»

استودیوی آمازون هنوز در باره این موضوع واکنش نشان نداده است.

منبع : هالیوود ریپورتر / 23 نوامبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =