۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

ایسنا نوشت: منابع سوری می‌گویند یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال این کشور کنترل فرودگاه نظامی "منغ" در حومه حلب را از دست داعش خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل خبرگزاری الشرق الاوسط، یگان‌های کرد اعلام کردند که کنترل فرودگاه نظامی استراتژیک منغ در حومه حلب را به دست گرفتند.

فرودگاه منغ در استان حلب از مهمترین پایگاه‌های هوایی ارتش سوریه بود که گروه تروریستی داعش در 17 اوت 2013 توانست آن را با یک حمله انتحاری بزرگ به اشغال خود درآورد.

اوایل هفته جاری منابع محلی در سوریه اعلام کردند که نشستی با حضور فرماندهان نظامی دولت سوریه با فرماندهان یگان‌های‌کرد در شهر عفرین برگزار شده که هدف از آن توافق برای آغاز عملیات تشکیلات نظامی موسوم به"نیروهای سوریه دموکرات" برای آزادسازی شهر منغ (واقع در 30کیلومتری شمال حلب) و کنترل فرودگاه نظامی این شهر اعلام شده است. بخش اعظم نیروهای سوریه دموکرات از یگان‌های کرد تشکیل شده و تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارد.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه محموله‌های بزرگی از سلاح را توسط چهار فروند هواپیما برای کردها ارسال کرده و توافق‌هایی میان دوطرف درباره این عملیات انجام شده است.

در همین حال، یک منبع میدانی اظهار داشت، گروه‌های تروریستی تکفیری در شهرک "مضایا" در ریف دمشق به سمت خودروهای هیات صلیب سرخ بین المللی و هلال احمر سوریه گلوله شلیک کردند.

این منبع اظهار داشت، این اقدام موجب آسیب دیدن خودروی دو تن از نیروهای کمک رسان شد که برای نجات چند تن در این شهرک که در حالت بحرانی بودند توقف کرده بودند.

طی هفته‌های گذشته 85 کامیون حامل کمک های بشر دوستانه با نظارت هلال احمر سوریه و سازمان ملل وارد شهرک مضایا شده است که تروریست‌ها در آن حضور داشته و مانع از تقدیم کمک و آذوقه به اهالی این منطقه می شوند و اکثر کمک‌های کاروان‌ها را چپاول می‌کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    73 11
    زنان کرد مردان داعش را به بند خواهند کشید
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    31 1
    اين منطقه زير سلطه النصره بود نه داعش
  • آرش A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    43 12
    درود به برادران کردم که همیشه به آب و خاک خودشان وفا دارند . همانند کرد های ایران که همیشه خود را ایرانی میدانند .
  • شاهرود EU ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    42 10
    بدون شک زنان و مردان کرد قهرمانان خاورمیانه هستند که به نیابت از تمام مردم منطقه در حال مقاومت و کسب پیروزی در مقابل تروریستهای خونخوار هستند.
  • فرشاد A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    20 6
    امیدوارم در دولت بعدی نقش مهمی برایشان ایجاد شود متاسفانه در دولت بشار اسد خیلی به انها بها داده نمیشد در حالی که تنها گروهی بودن که با داعش جنگیدن به جز ارتش سوریه