۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

اقتصادنیوزگزارش داد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی علل افزایش قیمت گوشت را کاهش قیمت جهانی پوست گوسفندی و صادرات بالای مجاز و غیرمجاز دام از کشور دانست.

علی‌اصغر ملکی اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت جهانی پوست گوسفندی هستیم همین موضوع یکی از دلایلی است که منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده است، چراکه تولیدکننده درصورتی که پوست را به قیمت خوبی بفروشد از قیمت گوشت کم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه 33 تا 34 هزار تومان است و مردم حتما برای خرید گوشت باید به واحدهای دارای پروانه مراجعه کنند.

ملکی در عین حال بیان کرد: همه ساله و در این ایام دام هایی که برای مصرف در نظرگرفته می‌شود رو به اتمام می‌رود و بره های متولد شده نیز در اواخر اسفند و اوایل سال آینده می‌توانند وارد چرخه مصرف شوند؛ بنابراین با کمبود و به دنبال آن افزایش قیمت مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی همچنین تاکید کرد: شاهدیم در کنار صادرات مجازی که صورت می‌گیرد برخی فرصت طلبان نسبت به خروج غیرقانونی دام اقدام می کنند که همین موضوع منجر به کمبود و به دنبال آن افزایش قیمت می‌شود که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی همچنین بر نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اصناف و اتحادیه بر بازار تاکید کرد و گفت: به تمام شکایاتی که از سوی مردم دریافت می‌شود رسیدگی می‌کنیم.

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    7 1
    ای کاش مدیرکل آمارکشوراین گزارش رابخواندواحساسش بکند.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    2 1
    ابله خر الاغ
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    5 0
    میترسیم پوست هم گرون شد بگن گوشت میدونید چرا گرون شده؟چون پوست گرون شده
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    2 0
    چون تورم سال آینده قراره 12 درصد باشه
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    1 0
    قیمت یک پوست و روده که کاربردهای خیلی زیادی در صنعت پوشاک و مواد غذایی و بهداشتی ...... دارد از قیمت یک چیپس و پفک ارزانتر شده است . بطور یکه کسانی که در زمینه پوست و چرم سر مایه گذاری کرده اند در حال نابودی هستند و هیچکس هم به فکر چاره نیست . قیمت یک پوست و روده که قیمتش یکی دو سال پیش به 35 هزار تومان رسیده بود الان به 4 هزار تومان رسیده است . علت این مصیبت چیست ؟
  • حسام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    5 1
    شازده اگه کاهش قیمت پوست گوسفندی جهاني است، پس چرا فقط در ايران قيمت گوشت بالا رفته.
    • محمد جواد جلالی A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
      0 3
      چرا فقط گوشت گرون میشه؟ چرا ماشین گرون نمیشه؟