وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته در آخرین مرحله از تور عربی با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفرش به عراق با برخی مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در دیدار با ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق با اشاره به خطرات مشترکی که کل منطقه را تهدید می کند بویژه تروریسم و افراط گرایی، بر همکاری و همفکری کشورهای منطقه ازجمله ایران و عراق برای پایان دادن به این بحران تاکید کرد.

ابراهیم جعفری با بیان اینکه عراق وطن دوم ایرانی هاست، افزود زمانی این سفر انجام می شود که شما پیروزی مسلمی را در موضوع هسته ای رقم زده اید.

وزیر امورخارجه عراق ضمن تبریک این دستاورد بزرگ، آن را مسئله ای دانست که با شجاعت و حکمت حل شد.

ظریف همچنین در سفرش به نجف با تعدادی از مراجع اعم از آیات عظام سیستانی، حکیم، فیاض، بشیر نجفی و همچنین تولیت آستان مقدس امیرالمومنین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با فواد معصوم نیز دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان توافق هسته ای را محصول نگاه متفاوت جدید ایران دانست که این نگاه می تواند برای حل مشکلات منطقه ای نیز بکار گرفته شود.

رئیس حمهور عراق نیز همکاری کشورهای ایران، عراق، ترکیه و کشورهای خلیج فارس بویژه عربستان را برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم توصیف کرد.

ظریف همچنین در ادامه دیدار های خود با مقامات بلند پایه عراقی با آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

دراین دیدار العبادی توافق هسته ای را موجب خوشحالی در منطقه دانست و اظهار داشت اين موضوع ثابت کرد اتهامات درباره جمهوری اسلامی ایران بی اساس است و بهانه را از دست بدخواهان گرفت.
ظریف همچنین با سلیم الجبوری، رییس مجلس عراق و عمار حکیم رییس مجلس اعلای شیعیان عراق نیز دیدار و گفتگو کرد.

5252