استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های و قابلیت‌های استان گفت: باید از نخبگان برای توسعه مازندران نهایت بهره را برد اما با این سرمایه بی‌نظیر به عنوان یک تهدید برخورد می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین  منطقه استان  مازندران، ربیع فلاح امروز 3 خرداد 94 در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد،  گفت:  در عملیات بیت‌المقدس مازندران  300 شهید و 150 آزاده نقش اثرگذار در آزادی خرمشهر داشت.

وی با اشاره به 10 هزار و 400 شهید استان مازندران، افزود: باید با این شهدا پیمان ببندیم تا حافظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به خاطره‌های هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: باید همه تلاش‌ها برای معرفی این یادگاران تاریخ‌ساز انجام شود.

وی افزود: مازندران از لحاظ استعداد، از استان‌های بسیار برخوردار بوده که در زمینه نیروی انسانی متخصص در استان و کشور چشمگیر است.

وی با اعلام اینکه عدم ارتباط وجود متخصصین با برخی از فعالیت‌ها در استان، افزود: باید در این استان تکنولوژی و دانش‌های جدید در رشد و رونق اقتصاد استان به خدمت گرفته شود.

استاندار مازندران اظهار کرد:  شاخص‌های توسعه مازندران از لحاظ کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت باید رشد یابد و امروز مازندران بیش از 300 درصد ظرفیت تئوری دارد که به بالفعل تبدیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد آب‌های سطحی مازندران مهار می‌شود، اظهار کرد: با اتمام سدهای نیمه تمام بیش از 40 درصد آب‌های سطحی مازندران مهار می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید با همدلی و همزبانی همه امکانات استان را در خدمت توسعه استان قرار دهیم، اظهار کرد: امروز توسعه صادرات با داشتن بنادر عظیم در استان ضرورت دارد و توسعه این بنادر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر در ایام نوروز در مازندران اسکان یافتند، تصریح کرد: زیر ساخت‌های استان کمتر از یک سوم تعداد گردشگران است و بودجه استان همیشه زیر سقف جمعیتی بوده که در سال 94 افزایش چشمگیری دارد.

فلاح با تاکید به تحریم جهانی  نفت، گفت: این تحریم کشور را با مشکلات فراوان مواجه کرد و برای مبارزه با این تحریم باید نگاه ما به ظرفیت‌های داخلی باشد و همه تلاش ما در توسعه ظرفیت‌های داخلی بکارگیری شود.

وی با بیان اینکه معتقدیم دولت در رونق اقتصادی و تامین اشتغال باید ورود جدی داشته باشد، عنوان کرد: ما در زمینه امنیت اجتماعی از استان‌های با ضریب امنیت بالایی هستیم که این موضوع می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موثر باشد.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =