به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران، دلاور حیدرپور امروز دوم خردادماه در نشست هماندیشی و تجلیل از روابط عمومی بخش کشاوررزی به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومیها باید واقعیتهای درونی و بیرونی حوزه جهاد کشاورزی را بین افکار عمومی و رسانهها منعکس کنند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه حاکمیتی روابط عمومیها اطلاعرسانی دقیق و آگاهانه است، گفت: اطلاعات روابط عمومیهای بخش کشاورزی باید به روز باشد و هیچگونه اغراقی در بیان فعالیت و خودسانسوری صورت نگیرد بلکه واقعیتها بازگو شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: روابط عمومیها باید نقدپذیر بوده و تحمل انتقادات اصحاب رسانه و افکار عمومی را داشته باشند و بتوانند به ارایه راهکار و راهحل بپردازند.
حیدرپور با بیان اینکه روابط عمومیها نقطه تماس با افکار عمومی هستند، افزود: روابط عمومیها باید ارتباط سالم و صمیمی با اصحاب رسانه و مردم داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه ارسال خبرها از سوی روابط عمومیها باید به روز و آنلاین باشد، گفت: انتظار ما بر این نیست که بزرگنمایی در خبرهای این بخش وجود داشته باشد بلکه گزارش عملکرد واقعی بازگو شود.
حیدرپور ادامه داد: تخریب ساختوساز غیرمجاز به معنای جلوگیری از گرسنگی مردم و تامین امنیت غذایی است.
احمد مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه شاهد عدم ارتقای روابط عمومی در دستگاههای اجرایی هستیم، گفت: اطلاعرسانی هوشمندانه و هنرمندانه، اطلاعیابی آگاهانه و هدفمند، ارتقای سواد رسانهای و تسلط بر مهارتهای ارتباطی، احیای نقش مشاورهای و کمک به فرآیند تصمیمگیری و تصمیمسازی از جمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومیها قرار گیرد.
وی ادامه داد: پرهیز از اغراق و ارایه آمار و اطلاعات کاذب، تبدیل روابط عمومی توجیهگر به روابط عمومی تحلیلگر، گسترش تعامل و تفاهم بین مدیران با کارکنان و مخاطبین، تلاش برای جلب رضایت مردم، پذیرش، مقبولیت و همکاری، پیشبینی چالشها و آیندهنگری و کمک به مدیران برای حل بحرانها و برخورد عادلانه با رسانهها از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد توجه روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: تسلط بر فناوری نوین و حضور موثر در شبکه اجتماعی و رسانههای مجازی، بازنگری مجدد وظایف و اختیارات روابط عمومی، روابط عمومی یادگیرنده و همیشه پویا، مثبت اندیشی، استانداردسازی فعالیتها و توانمندسازی روابط عمومی با مهارتآموزی باید مورد توجه جدی تمامی روابط عمومیها قرار گیرد.
مظفری با بیان اینکه روابط عمومی کانون اصلی همدلی و همزبانی در سال جدید است، گفت: هرچه اطلاعرسانی و ارایه آمار و اطلاعات به مردم شفافتر باشد و افکار عمومی نسبت به عملکرد روابط عمومیها آگاهی یابند همدلی و همزبانی محقق میشود.
وی درباره انتظارات مقام معظم رهبری در مورد کارکرد روابط عمومیها در حفظ منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید توجه جدی به مسأله خاک و فرسایش آن، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، توجه به آبخیزداری و آبیاری قطرهای صورت گیرد و پیوست زیستی جهت برنامههای ساخت و ساز، لزوم فرهنگ سازی در حوزه جنگل، مرتع و آب و خاک باید از سوی روابط عمومیهای زیر مجموعه جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما