ایسنا نوشت:

سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: به منظور بهره‌وری بیشتر از ظرفیت های موجود ادغام دانشگاه اقتصادی و خوارزمی نوعی هم افزایی ایجاد می‌کند.

دکتر محمدعلی سبحان اللهی در مراسم تکریم مقام استاد گفت:‌ اگر به سه، چهار فاکتور توسعه منابع انسانی، منابع فیزیکی، مالی و دانش و اطلاعات توجه کنیم شاهد نقش پررنگ انسان در همه آن‌ها هستیم. لذا تربیت نیروی انسانی نقش بزرگ و وظیفه‌ای حساس است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نقش مهم و تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند، بنابراین جامعه ای که توسعه یافته است به دلیل مراکز علمی و دانشگاه های توسعه یافته آن جامعه بوده است.

سرپرست دانشگاه خوارزمی باتاکید بر اهمیت فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار کرد: باید رشته هایی تعریف شود که مورد نیاز جامعه باشد تا از طریق خروجی های دانشگاه به جامعه سود رسانده شود.

سبحان اللهی با بیان اینکه دانشگاه ها دیگر نمی توانند تمام منابع خود را از دولت تامین کنند، ادامه داد: در این شرایط ناچاریم در برنامه های دانشگاه تغییراتی ایجاد کنیم. کیفیت در آموزش و پژوهش نیز باید جدی گرفته شده و جلوی توسعه کمی بی رویه مراکزآموزش عالی گرفته شود.

وی همچنین اعلام کرد: مرکز ارزیابی کیفیت در دانشگاه کار خود را آغاز کرده است. در این راستا آموزش و پرورش را به رشته های مورد نیاز کشور جهت داده و بررسی مجددی روی رشته ها انجام می دهیم تا آنهایی که بازار کار ندارند کاهش ظرفیت داده و رشته های دیگری را جایگزین آن‌ها کنیم.

به گفته وی دانشگاه خوارزمی امسال در رشته های نفت زمین، نانوشیمی، فلسفه دین و ... دانشجو می پذیرد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی سپس با اشاره به فعال شدن دفتر استعدادهای درخشان افزود:‌ دانشگاه همچنین دارای دو موسسه ریاضی و علوم تربیتی که دوره های پیوسته دکترا در این دو موسسه راه اندازی شده است.

سبحان اللهی با تاکید بر اهمیت بحث بین‌الملل اظهار کرد: تفاهم نامه های همکاری با ایتالیا،‌ اسپانیا و آلمان را در راستای همکاری بین‌الملل امضا کردیم و از تبادل استاد و دانشجو با کشورهای خارجی در جریان است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی باید به بهره وری توجه کنیم. در این راستا ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و دانشگاه خوارزمی یک نوع هم افزایی ایجاد می‌کند.

سرپرست دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: امکاناتی که دانشگاه علوم اقتصادی به دلیل رشته های کارآفرین دارد مزیتی است برای آن دانشگاه محسوب می‌شود. دانشگاه خوارزمی نیز به جهت قدمت،‌ ساختار و امکانات در تمام رشته ها تا دوره دکترا دانشجو تربیت می‌کند و این مزیت دانشگاه خوارزمی است.

برخورد با دو دانشجوی معترض به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با خوارزمی

دو دانشجو که معترض به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی بودند، با برخورد حراست مواجه شدند.

مراسم تکریم مقام استاد در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

در قسمت پایانی مراسم، دو دانشجو اعتراض خود نسبت به ادغام دانشگاه خوارزمی و علوم اقتصادی را با بالا بردن نوشته "لغو ادغام" اعلام کردند.

پس از تذکر حراست دانشگاه به این دو دانشجو و درخواست کارت دانشجویی از آنها و عدم ارائه آن، حراست با پلیس فلسطین برای حضور در مکان تماس گرفت.

این ماجرا با وساطت دو تن از اساتید دانشگاه خاتمه یافت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =