در حالی که فرضیه زمین زدن عمدی هواپیما توسط کمک خلبان پرواز جرمن وینگز اثبات شده به نظر می رسد اما هنوز هیچ انگیزه ای برای این حرکت انتحاری پیدا نشده است.

مقام‌ها می‌گویند آن طور که از شواهد بر می‌آید آندریاس لوبیتز، کمک خلبان ۲۸ ساله پرواز جرمن‌وینگز، عامدانه در کابین هواپیما را به روی خلبان قفل کرده و بنا بر دلایلی که هنوز آشکار نیست تصمیم گرفته هواپیما را ساقط کند.
روز پنجشنبه، ۲۶ مارس، شواهد جدیدی از دقایق پایانی رویدادها در داخل پرواز ۹۵۲۵یو۴ شرکت هوایی جرمن‌وینگز به دست آمد.
برایس رابین، دادستان مارسی امروز در جمع خبرنگاران گفت صداهای ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما نشان می‌دهد مسافران تا لحظات آخر پیش از برخورد به زمین نمی‌دانستند که چه اتفاقی در حال وقوع است زیرا صدای فریاد آنها تنها در لحظات آخر شنیده می‌شود.

شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز با انتشار بیانیه‌ای گفته کارمندانش با شنیدن آن که یکی از همکارانشان عمدا موجب سقوط هواپیما شده شوکه شده‌اند.

در این بیانیه آمده: "ما هیچ‌وقت حتی تصورش را نمی‌کردیم که چنین فاجعه دردناکی در شرکت ما رخ دهد."

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: "این فاجعه موردی جداگانه و خاص بوده است و ما هنوز به خلبان‌های خود اطمینان کامل داریم."

همزمان خبرگزاری رویترز از آلمان گزارش کرده که دادستانی این کشور تایید کرده پلیس در حال تجسس چند ملک در دوسلدورف و در نقاط دیگر برای پیدا کردن شواهدی در ارتباط با علت سقوط هواپیماست.

آندریاس لوبیتز با والدین خود در شهر مونتابائور، در حوالی شهر فرانکفورت، زندگی می‌کرد اما یک آپارتمان هم در شهر دوسلدورف داشت.

در همین حال، کارسن اشپوا، مدیرعامل خطوط هوایی لوفتانزا که مالک عمده سهام شرکت جرمن وینگز است گفته کمک خلبان لوبیتز "۱۰۰ درصد قابلیت هدایت انفرادی چنین پروازی را داشته" است.

مدیرعامل لوفتانزا همچنین تصریح کرده که آموزش‌های آندریاس لوبیتز، شش سال پیش برای مدتی متوقف شده بود اما او پس از "تثبیت شدن موقعیتش" دوباره به سر کار بازگشته است.

ایرباس ۳۲۰ شرکت جرمن‌وینگز، در حالی که با ۱۴۴ مسافر و شش خدمه از بارسلون به سوی دوسلدورف می‌رفت، با سرعتی حدود ۷۰۰ کیلومتر در ساعت به کوه‌های آلپ اصابت کرد.

با وجود انتشار اخبار در مورد "قصد عامدانه" کمک خلبان برای کوبیدن هواپیما به زمین، کلاوس رادکه، رئیس باشگاه پروازی که آندریاس لوبیتز در آن عضویت داشته است، در گفتگویی با خبرگزاری آسوشیتد پرس، ارزیابی دادستان فرانسوی را رد کرده و گفته است: " من نمی‌دانم چه طور کسی می‌تواند قبل از پایان روند تحقیقات به این نتیجه برسد که سقوط هواپیما عمدی بوده است."

اعضای باشگاه پرواز مونتابائور که آندریاس لوبیتز در آن عضویت داشت هم می‌گویند به نظر می‌رسید او از کارش رضایت داشته باشد.
پیتر روکر، یکی از اعضای قدیمی این باشگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است: "او بسیار خوشحال بود و همیشه حس خوبی به دیگران می‌داد."

منبع: بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    2 3
    اینا همش فیلمه برای اینکه ضربه حیثیتی شرکت هواپیمایی رو رفع و رحوع کنند خلبا ن مرده چطور میتونه از خودش دفاع کنه؟
  • بی نام GB ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    1 3
    به نظر من دلیلش باید یک ناراحتی شدید از کسی بوده باشه.. شاید دعوا با خانمش مادرزنش چیزی بوده باشه
  • حامدرضا A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    2 0
    به نظر من سایکوزتوهم و هذیان خیلی واسه ی این خلبان مطرحه،بالاخره خیلی از موارد تو آدما ناشناخته میمونه ،و شرایط پرواز مثل اکسیژن و فشار کم هم میتونه توش موثر باشه