دادستان مارسی: کمک خلبان جرمن وینگز قطعا مقصر است/ رییس لوفت هانزا: انگیزه اش معلوم نیست

بریس روبن، دادستان شهر مارسی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمک خلبان قطعا مقصر است اما وزیرکشور آلمان و رییس لوفت هانزا می گویند سابقه او تاریک نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دادستان مارسی  گفت:کمک خلبان ایرباس آلمانی در زمانی که خلبان اصلی خارج از کابین بوده در را قفل کرده و دیگر اجازه ورد به کابین را به هیچ کس نداده است.که می توان واقعه را این گونه تفسیر کرد که کمک خلبان زمانی که تنها و در سلامت کامل بوده، هواپیما را به سمت سقوط و مرگ هدایت کرده است.

دادستان همچنین برای نخستین بار هویت کمک خلبان را اعلام کرد. عامل اصلی مرگ ۱۵۰ قربانی این حادثه دلخراش آندریاس لوبیت، بیست و هشت ساله، اهل آلمان است که کارش را با کمپانی جرمین وینگز از چند ماه پیش آغاز کرده بود. آقای روبَن همچنین اظهار داشت هیچ نشانه ای برای تروریست خواندن این فرد وجود ندارد.

گفته می شود تحقیقات درباره اطرفیان این کمک خلبان بیست و هشت ساله در جریان است.

دادستان شهر مارسی همچنین اعلام کرد که ۱۴۴ مسافر این هواپیما در دقایق آخر متوجه وضعیت اضطراری و سقوط هواپیما شدند.

وزیر حمل و نقل آلمان اظهارات دادستان مارسی را تایید کرده اما رییس لوفت هانزا که خودش هم خلبان است می گوید انگیزه کمک خلبان هنوز معلوم نیست.

خبرگزاری فرانسه بر اساس اسنادی که در دسترس عموم قرار دارد، گزارش داده که آندریاس لوبیتز در یک کلوپ خصوصی پرواز در آلمان عضویت داشت، دونده بوده است و در مسابقات محلی می دوید. 

یک کارشناس امنیت پرواز گفته که شرکت‌های هواپپیمایی باید به سرعت برای جلوگیری از تکرار این واقعه اقدام کنند و از جمله توصیه کرده که بهترین راه این است که همیشه باید دو خلبان در کابین پرواز حضور داشته باشند و خلبانان باید تحت معاینه روانشناختی قرار گیرند هرچند بسیاری از خلبانان با این پیشنهاد موافق نیستند.

سقوط

هم اکنون پلیس آلمان جلوی در خانه کمک خلبان آلمانی حضور دارد.

وزیر کشور آلمان گفته است که نهادهای امنیتی و پلیس این کشور سوابق آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای سانحه دیده را بررسی کرده و نشانه‌ای از گرایش او به تفکرات یا سازمان‌های افراط‎‌گرا نیافته است. وی گفت که شرکت آلمانی لوفت‌هانزا، که مالک شرکت جرمن‌وینگز است، اطمینان داده که مراکز امنیتی وضعیت و سوابق کارکنان هواپیمایی را بررسی می‌کند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =