جعفر قادری :شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید تبدیل به قانون شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس می گوید: شفاف شدن منابع مالی تبلیغات نامزدها در انتخابات مجلس باید تبدیل به قانون شود و نمایندگان مکلف به انجام این کار باشند.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص اهمیت شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: این مسئله باید در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شود تا هر نماینده ای خود را مکلف بداند که درباره هزینه هایی که برای تبلیغات انتخاباتی اش انجام داده است، به طور شفاف پاسخ گو باشد.

وی با بیان اینکه در این قانون باید سقفی برای هزینه تبلیغات انتخابات نیز در نظر گرفته شود، افزود: این اقدام به نفع خود نماینده است و او را از اینکه در معرض اتهام قرار گیرد، دور می کند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: اگر مجلس نتواند این مسئله را حل و فصل کند و در صورتی که نماینده ای تخلفی مرتکب شود به نوعی کل نهاد قانون گذاری کشور زیر سئوال می رود.

قادری با تاکید براینکه نباید برای ایجاد شور و اشتیاق انتخاباتی از هر امکانی استفاده کرد که بعد از انتخابات نتوان در برابر آن مسئول و پاسخ گو بود، ادامه داد: با شفاف شدن منابع مالی نامزدها، دیگر نمایندگان لازم نیست که متعهد به کسی شوند و این تعهد آن ها را در وظیفه اصلی شان که نظارت است، محدود کند.

وی با بیان اینکه در صورت شفاف شدن منابع مالی نامزدها، انتخاباتی رقابتی تر خواهد شد، ادامه داد: ممکن است عده ای اعتقادی به زیاد هزینه کردن نداشته باشند و عده ای نیز با استفاده از ظرفیت دیگران خود را مدیون آن ها کنند و از این رو مشکلاتی را ایجاد کنند در حالی‌که مقدمه برگزاری انتخاباتی صحیح، پرشور و رقابتی می تواند مشخص شدن منابع مالی نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی باشد.

قادری با اشاره به اینکه موضوع شفافیت منابع مالی نامزدها می تواند در جریان اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می تواند در سیاست های کلی انتخابات که در حال حاضر در این مجمع در حال بررسی است، این موضوع را در میان یکی از بندهای مربوط به مقدمات برگزاری انتخابات لحاظ کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =