دبیرخانه سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری در گروه ادبیات با موضوع زبان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حوزه زبان‌های باستانی، لهجه‌ها و گویش‌ها سه کتاب با عنوان‌های «آبان یشت (سرود اوستایی در ستایش اردوی سوراناهید)» تألیف چنگیز مولایی از انتشارات مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، «بررسی دینکرد ششم» تألیف مهشید میرفخرایی و «درآمدی بر زبان بلخی» تألیف محمود جعفری دهقی از انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مرحله دوم رسیده‌اند.

در حوزه زبان‌شناسی سه کتاب به مرحله دوم رسیده‌اند که در بخش تالیف شامل کتاب‌های «رده‌شناسی زبان» تألیف پرویز البرزی از انتشارات امیرکبیر و «رده‌شناسی زبان‌های ایرانی» تألیف محمد دبیرمقدم از انتشارات سمت است. در بخش ترجمه تنها کتاب «واژه‌ها بدون معنی» تألیف کریستوفر گوکر ترجمه کوروش صفوی از انتشارات علمی انتخاب شده است.

در حوزه زبان زبان‌های دیگر کتاب «فرهنگ اصطلاحات و عبارات رایج فارسی به انگلیسی» تألیف محمدرضا باطنی از انتشارات فرهنگ معاصر و در حوزه زبان فارسی کتاب «فرهنگ پارسی بر پایه واژگان نژاده و ناب» تألیف سیمین حلالی از انتشارات معین به مرحله دوم سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی رسیده‌اند.

سی‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن‌ماه امسال از سوی مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =