نسیم نوشت:

صلاحیت مهرمحمدی برای ریاست دانشگاه فرهنگیان دو هفته دیگر بررسی می‌شود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اخطار نهادهای نظارتی برای تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها، بررسی صلاحیت دکتر محمود مهرمحمدی برای دانشگاه فرهنگیان، قطعاً دو هفته دیگر انجام می‌شود.

با گذشت ۱۴ ماه از انتصاب سومین سرپرست دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه که متولی امر تربیت معلم در نظام آموزش و پرورش کشور است، همچنان با حکم سرپرستی اداره می‌شود. وزیر آموزش و پرورش ۲۴ شهریورماه سال گذشته، دکتر محمود مهرمحمدی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس و از مدیران پژوهشی پروژه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان منصوب کرد؛ پیش از این، ابتدا اسدالله اسدی گرمارودی رئیس سابق مرکز آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و مدرس مراکز تربیت معلم و سپس جهان‌بخش محبی‌نیا فعال سیاسی و نماینده بازمانده از مجلس نهم، با حکم وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این دانشگاه فعالیت کرده بودند.

هفته گذشته، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه نشست جامعه تعلیمات اسلامی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان همچنان با سرپرست اداره می‌شود، بر ضرورت تعیین تکلیف ریاست این دانشگاه تأکید کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز دو روز پس از این سخنان و در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم رشد، در گفتگو با خبرنگار نسیم، درباره دلیل معرفی نشدن ریاست این دانشگاه گفت: همیشه روال به این صورت بوده که برای هر دانشگاهی در ابتدا یک سرپرست انتخاب می‌کنند؛ در حال حاضر نیز سرپرست این دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داده‌ایم و این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و منتظر اعلام نظر شورا هستیم.

با توجه به تشکیل جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» درباره زمان بررسی صلاحیت و تعیین تکلیف گزینه ریاست دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه از لحاظ قانونی سرپرستی یک دانشگاه نباید بیش از شش ماه طول بکشد (مگر در موراد استثنایی و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی) و نیز با توجه به اخطارهای چندباره نهادهای نظارتی کشور نسبت به وجود این مسأله در دانشگاه‌های مختلف،‌ نامه‌هایی را برای وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم نوشته‌ایم و نسبت به ضرورت تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها و معرفی آن‌ها به شورا هشدار داده‌ایم.

وی افزود: در رابطه با دانشگاه فرهنگیان نیز قرار بود پیش از این برای ریاست این دانشگاه رأی‌گیری شود، ‌اما چند بار با درخواست وزیر محترم آموزش و پرورش این موضوع به تعویق افتاد و در آخرین مورد نیز ایشان امروز با من تماس گرفت و در خواست کرد که یک بار دیگر دستور کار رأی‌گیری برای گزینه ریاست این دانشگاه به تأخیر بیفتد که فقط برای آخرین بار موافقت شد.

مخبر دزفولی تأکید کرد: با توجه به هشدارهای نهادهای نظارتی و اینکه تداوم سرپرستی دانشگاه فرهنگیان بیش از این به صلاح نیست، قطعاً ‌در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی (سه‌شنبه دو هفته آینده)، صلاحیت رئیس پیشنهادی این دانشگاه بررسی خواهد شد و شورا در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =