در سومین دوره طرح مردم‌نهاد نذر کتاب 15 هزار جلد کتاب جمع‌آوری‌شده به 60 روستا و چهار زندان اهدا شد.

به گزارش خبرآنلاين، در این طرح که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران سامان یافته بود، 15 هزار جلد کتاب از سوی شهروندان و ناشران کودک جمع‌آوری شد که بخشی از این کتاب‌ها در رده‌های سنی کودک و نوجوان به کتابخانه‌های روستایی در استان‌های ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان، کرمان، گلستان، کرمانشاه، مرکزی، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی اهدا شد.

کتاب‌های رده سنی بزرگسال نیز برای تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها به زندان‌ بزرگ تهران، رجایی‌شهر، قزل‌حصار و کانون اصلاح و تربیت ارسال شد.

این طرح با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده فنی - مهندسی واحد تهران جنوب این دانشگاه برگزار شد. این دوره سومین سال برگزاری نذر کتاب بود.

خبر ديگر از حوزه كتاب اينكه رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و از بانوان آزاده دوران دفاع مقدس و نويسنده كتاب «من زنده ام» دیدار و گفت‌وگو کرد.

مریم مجتهدزاده در این دیدار تعاملات دو جانبه با شورای شهر تهران با موضوع زنان و دفاع مقدس، را دلیل این دیدار بیان کرد و افزود: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس که به منظور ثبت و ضبط خاطرات آن دوران در جهت اشاعه روحیه ایثار و مقاومت در جامعه تشکیل شده است در نظر دارد با تعاملات بهینه با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و بویژه شورای شهر و شهرداری تهران این مهم را تحقق بخشد.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: سازمان متبوعش در نظر دارد از گنجینه فکری بانوان شهیده و آزاده و منش زندگی این عزیزان، در جهت بصیرت‌افزایی میان اقشار مختلف استفاده کند.

دکتر معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران در ادامه این دیدار با بیان خلاصه‌ای از اهداف، مأموریت‌ها و وظایف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا گفت: سیاستگذاری، تعیین خط مشی و راهبردهای کلان در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، مشارکت مردمی و میراث فرهنگی- برنامه‌ریزی در جهت تقویت هویت فرهنگ دینی، انقلابی، سبک زندگی، معماری اسلامی، ایرانی - برنامه‌ریزی در جهت اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر از دیگر اهداف کمیسیون فرهنگی محسوب می‌شود.

این بانوی آزاده، به دغدغه مشترک خود با سازمان زنان و دفاع مقدس اشاره نمود و تاسیس سازمانی در جهت ثبت و نشر آثار مشارکت زنان را مورد تقدیر قرار داد.

راوی اثر "من زنده‌ام" استقبال جوانان از این کتاب را بسیار ارزشمند و یکی از دلایل انتشار آن براي شصت و دومين بار دانست و از ترجمه این کتاب به زبانهای عربی و انگلیسی خبر داد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    8 3
    چه نذز خوبی کاش همین غذاهای داده شده هم نذر روستاها برای مسکننشان شود